درگذشت نادر شبانی آذر عکاس پیشکسوت ژانر پرتره و معروف به عمونادر سه‌شنبه ۲۸ شهریور به دلیل یک اتفاق در ۷۳ سالگی درگذشت.عمونادر هنرعکاسی و تشییع و دفن غریبانه

درگذشت عمونادر هنرعکاسی و تشییع و دفن غریبانه|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

فارس: نادر شبانی آذر عکاس پیشکسوت ژانر پرتره از دنیا رفت. او بدون حضور عکاسان همکار،نه در قطعه هنرمندان،بلکه در قطعه ۶۹ بهشت زهرای تهران غریبانه دفن شد.

نادر شبانی را که عکاسان به دلیل کسوت هنری‌اش عمو نادر خطاب می‌کردند، متولد اول فروردین ۱۳۲۹ تهران بود .وی اواخر شهریور برای یک عمل جراحی ساده در بیمارستان بستری شد، اما هنگام عمل سکته کرد و پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان با سکته دوم دچار بیهوشی شد. پس از چند روز کما، سرانجام ظهر سه‌شنبه ۲۸ شهریور دار فانی را وداع گفت.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

استاد شبانی آذر به پرتره‌هایش معروف است. مدت‌ها در حاشیه جلسات یا در گوشه مراسم می‌ایستاد و از دریچه دوربین اش می‌پایید تا یک لحظه ناب را شکار کند و تصویری را به ثبت برساند.

او پیرمردی رعنا، خوش‌لباس، مبادی آداب با چهره‌ای آرام، لبخند بر لب و دوربین نیکون در دست و کوله‌باری از لنز و تجهیزات بر پشت، تمام مراسم خیرین و نیکوکاران را عکاسی می‌کرد.

نادر شبانی‌آذر از ۱۵ سالگی در عکاسی شیمای خیابان وزرا به مدیریت احمد صفایی مشغول به فعالیت شد. این همکاری بعد از فوت احمد صفایی در سال ۱۳۷۷ به اتمام می‌رسد .عمو نادر تا دو سال بعد هم در آن مغازه برای ورثه مرحوم احمد صفایی کار می‌کند تا بازنشسته می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 39 = 45