امیدواریم نحسی عدد سیزده دامن مرضیه برومند و خانه سینما را نگیرد!

مطمئنا مقابل پای مرضیه برومند نیز سنگ های سنگین خواهند انداخت،همان گونه که پیش پای مدیر قبلی انداختند.خدا کند او قدرت پرش از روی سنگ ها یا خرد کردن شان را داشته باشد!

امیدواریم نحسی عدد سیزده دامن مرضیه برومند و خانه سینما را نگیرد!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

بعد از ماه ها که خانه سینما خارج از چارچوب قانونی اداره می شد سرانجام ،امروز خبر انتخاب مدیر عامل این خانه رسما اعلام شد،هرچند که این خبر دیشب از درزهای خانه سینما درز کرده بود!

بی شک، اگر پیگیری و فشار رسانه ها و منتقدان مستقل نبود که هیات مدیره خانه سینما بی قانونی را کنار گذاشته و مدیرعامل جدید را در اسرع وقت و براساس ماده و بند قانونی و زمان معین معرفی کنند،این تعلل همچنان ادامه داشت،زیرا رییس این هیات در غیاب مدیرعامل، همچنان صاحب امضا بود!

مرضیه برومند را کمتر کسی در عرصه سینماست که نشناسد.سال ها رنج برده و موی خود را در این راه سپید کرده است.امیدواریم وی با توجه به مهر حرمت پیشکسوتی که بر جبین دارد،هم خودش احترام آن را داشته باشد،هم هیات مدیره خانه سینما و هم اعضای صنوف این خانه.

نمی دانیم مرضیه برومند،می داند یا نمی داند که وی انتخاب اول، دوم ،یا…هیات مدیره خانه سینما نبوده،بلکه طبق اخبار رسیده از این خانه امن،او نفر سیزدهم است،یعنی پیش تر به ۱۲ نفر دیگر پیشنهاد داده و التماس کرده بودند که بپذیرند،اما نپذیرفته بودند.هرکس دلایل خود را داشته،ولی به نظر می آید برخی از آنان تمایل نداشتند با این هیات مدیره،به ویژه رییس آن دور یک میز بنشینند.

مرضیه برومند تا آنجا که می شناختیم،کسی نیست که تسلیم محض باشد.مطمئنا اگر همان مرضیه ای باشد که از آن شناخت داشتیم،راضی به انجام هرکاری که هیات مدیره و رییس آن برایش تکلیف کنند،نخواهد شد،مگر اینکه گذر ایام بر وی تاثیر گذاشته یا مصلحتی در کار باشد.

این بانو،در گذشته با کسی رودربایستی نداشت و حرف خود را رک و راحت می زد،البته گاهی چاشنی تندی نیز به آن اضافه می کرد!

با شناختی که از وی داریم،سخت است باور کنم که آبش با این هیات مدیره و رییس آن به یک جوی برود،اما در این روزگار، هرکسی مجبور می شود تن به کارهایی بدهد که پیش تر دوست نداشت و روا نمی دانست.

دوستان فکر نکنند انتخاب مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل خانه سینما ربطی به شعارهای این روزها دارد،بلکه از سر ناچاری بوده است،اگر غیر از این بود،این بانو یا بانویی مانند وی،باید انتخاب اول بود،نه سیزدهم!

می دانیم که دست مرضیه برومند برای اینکه کاری در شان اعضای گرفتار صنوف انجام دهد بسته است،اما همه انتظار و امید دارند تا او با تکیه به قدرت و حرمت پیشکسوتی،سیارک خانه سینما را به مدار اصلی بازگردانده و به جای سیاسی کاری هایی که هیچ نفع جمعی برای این خانه نداشته و ندارد،هم و غم خویش را فقط و فقط برای حل مشکلات معیشتی و هویتی این نهاد صرف کند.

امروز برخی از افرادی سردمدار صنوف شده اند که حل مشکلات اعضا و سینمای ایران،کوچک ترین اهمیتی برای شان نداشته و ندارد.

این عده معدود،فقط به خود و منافع شخصی خویش نگاه کرده و می کنند.تمام افراط و تفریط هایی نیز که در خانه سینما و خارج از آن صورت گرفته،توسط این اشخاص و دار و دسته آنان انجام شده.

مرضیه برومند، اگر می خواهد همان مرضیه آماده به یراق باشد،باید پیه همه چیز را به تن خویش بمالد و مقابل این گونه افراد تمامیت خواه و سودجو بایستد و از میدان در نرود.

وی باید تمام کسانی را که در این چند دهه به خانه سینما آسیب زده اند،از خویش رانده و از متن به حاشیه بکشاند.افراد خوشنام،کارآمد و موثق را میدان دهد تا با توانایی خویش مشکلات را یکی یکی از سر راه بردارند.

خانه سینما،هیچ گاه فرد اندیشمند و مورد وثوقی نداشته یا نگذاشتند داشته باشد تا امور را دور از حاشیه پردازی و سیاستبازی به درستی پیش برده و برنامه هایش مورد تایید همه اعضا باشد.انتظار داریم مرضیه برومند چنین باشد.

چشم مان آب نمی خورد مرضیه برومندی که می شناختیم در محدودیت هایی که برای اش ایجاد خواهند کرد،تاب آورده و هرچه می گویند و تکلیف می کنند را دربست بپذیرد.

طبق اساسنامه خانه سینما،قدرت اصلی در دست هیات مدیره و رییس آن است و دست مدیرعامل برای پیشبرد اهدافش باز نیست.

مطمئنا مقابل پای مرضیه برومند نیز سنگ های سنگین خواهند انداخت،همان گونه که پیش پای مدیر قبلی انداختند.خدا کند او قدرت پرش از روی سنگ ها یا خرد کردن شان را داشته باشد!

برای این بانوی پیشکسوت آرزوی موفقیت داریم و برای خانه اصلی سینما و اعضای واقعی آن،عزت و سربلندی.

امیدواریم نحسی عدد سیزده دامن مرضیه برومند و خانه سینما را نگیرد!

 

 

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 67 = 76