باورکردنی نیست،اما حقیقت دارد، داریوش مهرجویی به قتل رسید

روزگار بازی بسیار دارد و دست تقدیر با بشر هرآنچه بخواهد می کند،اما خبر قتل کارگردانی مانند داریوش مهرجویی و همسرش،آن هم در خانه امن شان را چگونه هضم کنیم؟!

باور کردنی نیست، اما حقیقت دارد، داریوش مهرجویی به قتل رسید|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

اخبار بد، آن قدر به سمع و بصرم رسیده است که انتظار هر نوع خبر بدی را داشتم،اما هرگز به مخیله ام نیز خطور نکرده بود که شاهد چنین اتفاق ناگواری باشم.

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند؟مگر می شود باور کرد و آن را پذیرفت؟!

روزگار بازی بسیار دارد و دست تقدیر با بشر هرآنچه بخواهد می کند،اما خبر قتل کارگردانی مانند داریوش مهرجویی و همسرش،آن هم در خانه امن شان را چگونه هضم کنیم؟!

تمام سینماگران و علاقه مندان سینما در شوک کامل بسر می برند. شخصا آمادگی هر خبر بدی را داشتم،ولی جسم و روحم هرگز آماده شنیدن چنین خبر تاسف باری نبود.

چه دنیای بد و بی رحمی شده که عده ای چاقو به دست و قمه در پر شال بسته،با شقاوت تمام به روی مردم تیغ می کشند و آنان را در خون خویش غرق می کنند،بی آنکه خم به ابرو بیاورند!

خبر ندارم که ضارب قاتل می دانسته روی چه کسی تیغ می کشد یا کورکورانه هنرمند بزرگی مانند داریوش مهرجویی را با زخم فراوان از نفس انداخته؟

کشته شدن در خانه ای که محل استراحت است،بدترین نوع جنایت است.هیچ حیوانی چنین نکرده و نخواهد کرد.

نیروی انتظامی باید هرچه سریع تر این قاتل یا قاتلان بی رحم و سنگدل را دستگیر کند تا ببینیم،این کدام پست فطرتی است که جرات کرده چنین جنایت وحشتناکی را رقم بزند؟

داریوش مهرجویی مانند هم دوره ای های خویش،ایام پیری را می شمرد و مرور می کرد.چه آزاری می توانست در حق کسی روا داشته باشد که مستحق چنین جنایتی باشد؟

گمان نکنم چنان مال و منالی هم داشت که کوردلان حریص بخواهند برای تصاحب آن،این زوج را به قتل برسانند.

داریوش مهرجویی از بزرگ ترین و باسوادترین فیلمسازان تاریخ سینمای ایران بود و هست.کسی هم پایه او پیدا نشده و نخواهد شد.

وی در سینمای ایران جریان ساز بود و توانست موجی نو راه بیندازد که بسیاری از سرچشمه هنر او نوشیدند و سیراب شدند.

مهرجویی سینماگری مولف بود که با زبان دوربین،آنچه را که می خواست بگوید نشان می داد.آثاری که از وی به یادگار مانده،نشان دهنده توانایی او در ساخت فیلم های گوناگون است،از فلسفی و اجتماعی گرفته تا کمدی و طنز.

فیلم «اجاره نشین ها»ی او از آثار کم نظیر سینمای ایران در ژانر کمدی است.او در قالب یک کمدی مشکلات اجتماعی مردم را با روایتی شیرین به مخاطب منتقل کرده است.هم فیلم محکم و خوبی است و هم یکی از پرمخاطب ترین آثار سینمای ایران.

بعد از گذشت چند دهه از هرکه می پرسی فیلم محبوب تو چیست؟ بی درنگ پاسخ می دهد«هامون».حسن بزرگ مهرجویی این بود که هم سینما را می شناخت،هم ادبیات ،هم جامعه و هم مردم وطن خویش را.

قتل داریوش مهرجویی ۸۴ ساله،تیغ کشیدن به روی سینما و مردم ایران بود.قاتلان شقی با کشتن پیرمردی مانند او و همسر سازگارش، چه چیزی به دست آورده اند؟خدا لعنت شان کند و به زودی قاتل یا قاتلان را به سزای اعمال جنایتکارانه شان برساند.

دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید پرونده این جنایت هولناک را در اولویت قرار دهند و با شناسایی سریع و دستگیری جانی یا جانیان، مسکنی برای درد جامعه زخم خورده باشند.

داریوش مهرجویی نیز مانند دیگر هنرمندان ایران دست از دنیا شست و رفت،اما آثار هنری او، چون «هامون»، «دایره مینا»، «گاو»، «اجاره‌نشین‌ها»، «سارا»، «پری»، «لیلا»، «مهمان مامان» و «سنتوری» در تاریخ سینمای ایران و اذهان علاقه مندان سینما تا ابد باقی خواهد ماند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =