مصاحبه شنیده نشده از مرحوم مهرجویی درباره وقایع جنگ پس از خواندن کتاب «دا»

حبیب احمدزاده

مصاحبه شنیده نشده از مرحوم مهرجویی درباره وقایع جنگ پس از خواندن کتاب «دا»| حبیب احمدزاده| سرزمین هنر| ادبیات

مصاحبه شنیده نشده از مرحوم مهرجویی درباره وقایع جنگ پس از خواندن کتاب «دا»(خاطراتی از مقاومت خرمشهر ، سرکار خانم سیده زهرا حسینی) برای اولین بار در فضای رسانه.

هنوز کتاب «دا» بصورت رسمی از چاپ بیرون نیامده و حتی رونمایی نشده و در بازار هم پخش نشده بود که به سبب ارادت ، پس از تماس تلفنی بصورت حضوری جلدی از آن را خدمت استاد مهرجویی هدیه کردم .

چند روز بعد سیمای آبادان به هنرمندی و مجری گری جناب آقای شیخی میخواست تا برنامه ای برای تبلیع خواندن این کتاب و مسابقه ای که قرار بود بین معلمان خانم در ابادان و خرمشهر برگزار کنند بصورت زنده داشته باشد.

به یاد استاد افتادم ، با اقای مهرجویی صحبت کردم ایشان ان زمان در سفر شمال بودند ، درنقطه ای که تلفن همراه بدون مشکل جواب نمیداد در کمال فروتنی گفتند:

“حتما ، فقط ساعت دقیقش را برایم معین کنید”

فردای ان روز که مصاحبه انجام شد تلفنی خواستم تا از ایشان بابت زحمت مصاحبه تشکر کنم ، گفت :

“لازم نیست فقط بدان اینقدر این کار برایم مهم بود و احساس وظیفه در قبال عظمت کار مقاومت و دلاوری مردمان خرمشهر و آبادان در جنگ داشتم که برای آنکه صدایم به واسطه خط گوشی همراه قطع و وصل نشود، دیروز صبح زود تنها به همین نیت مصاحبه برگشتم تهران و الان هم میخواهم برگردم شمال ……”

تا به اخر گوش کنید ، این نیت در اواخر مصاحبه شان کاملاً به چشم میخورد .

پی نوشت : این مصاحبه در همان زمان تنها بصورت زنده پخش شده و این اولین بار است که از تک نسخه بایگانی ، اصل برنامه استخراج و بصورت کامل در معرض استفاده مخاطبان و تاریخ نگاران اینده برای شناخت بیشتر مرحوم مهرجویی قرار میگیرد ….. روح این بزرگوار و همسرش شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 5