قتل فجیع داریوش مهرجویی؛بهترین پایان برای مستند BBC ؟!

قتل فجیع داریوش مهرجویی؛بهترین پایان برای مستند BBC ؟! |سیدرضا اورنگ | سرزمین هنر | سینما

کشتن بی رحمانه داریوش مهرجویی و همسر بی گناهش توسط جنایتکاران بالفطره،جنایتی نبود و نیست که بتوان آن را فراموش کرد،چون دل مردم را جریحه دار و تاریخ سینما را زیر و رو کرد.
بعد از این جنایت ناجوانمردانه،مانند همیشه ،هرکس که از راه رسید،برای خودش داستان سرایی کرد و تحلیل های آنچنانی نوشت،بدون محاکمه نیز حکم را صادر کرد.
ایراد ندارد اگر چنین برداشت های درست یا نادرستی از این گونه جنایت ها باشد،اما باید در قالب احتمالات مطرح شوند،نه حکم قطعی.
ابعاد این جنایت باید بررسی شده و برهمگان معلوم شود،چه کسی یا کسانی این قدر بی رحمانه دست به کشتار یک زوج هنرمند زده اند.
هرچند خبر دستگیری قاتل عامل، تایید و رسانه ای شده است،اما باید مشخص شود آمر جنایت چه کسی یا چه کسانی بوده اند.
قوه قضایی،کارشناسان امنیتی و انتظامی،برای روشن شدن کامل قضیه،باید هر احتمالی را چه کوچک و چه بزرگ را مد نظر داشته باشند تا نکته ای از قلم نیفتد،از یک قتل ساده گرفته تا دست داشتن ماموران امنیتی انگلیس و BBC در این جنایت،به ویژه به خاطر مستند از پیش طرح ریزی شده ای که این رسانه درباره زنده یاد داریوش مهرجویی در حال ساخت بود.
از این جنایت بی شرمانه،بی شک مرده خواران BBC و هواخواهانش، بیشترین سوءاستفاده را برده و می برند.از انتشار ویدیوهای بامنظور گرفته تا سم پاشی های مدام خبری.
آنان با تحلیل های ناقص، یک طرفه و مطالب تحریک آمیز،سعی داشته و دارند ماجرا را به گونه ای پیش ببرند تا کسی به آنان سوءظن نبرد،چرا؟
هنوز هم تلاش می کنند با خبرها و مطالب آنچنانی،جامعه را به سمت التهاب برده و اذهان را به سمتی که می خواهند منحرف کنند.
بی.بی.سی که مستند زندگی داریوش مهرجویی را با منظور خاصی طراحی و به اجرا گذاشته بود،مدت ها بود برای آن به دنبال پایانی موثر و التهاب آور بود.این پایان عجیب و دلخواه بی.بی.سی،فقط می توانست قتل فجیع داریوش مهرجویی باشد و بس.
اینها همه احتمالاتی بود که باید به دقت بررسی شده و صحت و سقم آن مشخص شود.سردار منتظرالمهدی که خودش اطلاعات حداقلی از سینما و رسانه دارد،می تواند با پیگیری های بیشتر به روشن شدن زوایای این جنایت شوم کمک کند.
بی شک از الان نمی توان برای کسی حکم صادر کرد.مسوولیت این کار با نهادهای مربوطه است.فقط امیدواریم مسببان اصلی و فرعی این جنایت هرچه زودتر دستگیر و به مجازات برسند،هرچند که سخت ترین کیفرها نیز نمی تواند آلام جامعه را تسکین دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − = 87