ماراتن سینمایی ها از سینما تا سیما!

قرار است تا اطلاع ثانوی و انقلاب در سینما!همه چیز به صداوسیما و بازار مکاره های سیمافیلم و شبکه خانگی ختم شود.

ماراتن سینمایی هاازسینماتاسیما!جبارآذین|سرزمین هنر|سینما

رکود و تعطیل سینما و بیکاری سینماگران و نخودی بازی و رویابافی نامدیران سازمان سینمایی و ماندن شبکه خانگی پولدار در جوار سیمافیلم ثروتمند در حیطه قدرت صداوسیمای سرمایه سالار و انحصاری، آوارهای پژمردگی و افسردگی را بر سر سینماگران فرود آورده تا تغییر شغل و خانه نشینی و مهاجرت اهالی سینما را تسریع و تثبیت کند.

جدا از آنها که می توانند و به ناچار دور هنر و سینما را خط کشیده و به مشاغل دیگر روی آورده اند تا زندگی و خانواده خود را از فروپاشی نجات دهند و گروهی که جز کار سینما نمی دانند و به جایی    و تشکلی وصل نیستند و به اجبار خانه نشین مانده اند و همچنین چند تنی که می خواهند، شانس خود را با مهاجرت و یاری گرفتن از حمایت ها و سرمایه های خارجی در سینما بیازمایند، سه گروه دیگر به همراه عده ای از سینماگران، راه های فرعی و اصلی را برای رسیدن به بزرگراه صداوسیما در پیش گرفته اند تا شاید بتوانند، کار و کسبی را در حاشیه های شبکه خانگی یا سیمافیلم راه بیندازند.

اینان از این موضوع غافل اند که پیشتر،میزها و صندلی ها و پست ها و مقام ها توسط خودی های صداوسیما تصرف شده و کوچه و پس کوچه های منتهی به آن در اشغال وابسته ها،نورچشمی ها و سفارشی هاست.

با این همه،یک گروه به رفقای سابق خود در سیما فیلم متوسل شده اند،  گروه دوم با کلی فکر و ایده و فیلمنامه و سفارش سیماپسند، کنار در شبکه خانگی خیمه زده اند.چند تن هم با عریضه، راه اتاق های مدیران و روسای این سازمان را در پبش گرفته اند.

در این میان،به جز آنها که ناامیدانه وعاشقانه! درحسرت روزهای رونق سینما،به انتظار معجزه نشسته اند، کسی به پشت سر و کرکره های در حال فرود سینما نگاه نمی کند. سینماروهای سابق! هم مدت هاست که بی تفاوت از کنار سینماها می گذرند و به لبخندهای      غم انگیز بازیگران روی پوسترها اعتنا نمی کنند.

به ظاهر قرار است تا اطلاع ثانوی و انقلاب در سینما!همه چیز به صداوسیما و بازار مکاره های سیمافیلم و شبکه خانگی ختم شود و در این ماراتن سینمایی-سیمایی هرکه پارتی و توصیه نامه به همراه داشته باشد،بخت دستیابی اش به کار و تولید نسبت به سایرین بیشتر خواهد بود!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − = 13