سیدرضا اورنگ: مشکل بزرگ سینمای ما این است که عده ای بی ظرفیت،نابلد یا کم بلد، بازیگر و کارگردان و تهیه کننده شده اند

كارشناس و منتقد پیشكسوت سینما: انسان های سرشناس كه هنری دارند نیازی به سر و صدا برای مطرح كردن خود ندارند.

سیدرضا اورنگ: مشکل بزرگ سینمای ما این است که عده ای بی ظرفیت،نابلد یا کم بلد، بازیگر و کارگردان و تهیه کننده شده اند|سرزمین هنر|سینما

سیدرضا اورنگ کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما در مصاحبه با برنامه سینما معیار رادیو گفت و گو پیرامون موضوع دنیای سلبریتی ها و سلبریتی زدگی گفت: افراد سرشناس و معروف در هر حوزه ای همواره وجود داشته اند، اما واژه سلبریتی در دنیا در اواخر سال ۲۰۰۸ و در ایران در دهه ۸۰،یعنی از زمان باب شدن فضای مجازی مطرح شد.

وی افزود: کسانی که توانایی کمی در هنر داشتند با استفاده از فضای مجازی خود را مطرح کردند . اولین اصطلاح استار در تئاتر لندن به بازیگران زنی خطاب می شد که حضور آنها در صحنه مخاطبان را به تئاتر می کشاند. بعد این واژه وارد سینما شده و اصطلاح سوپراستار نیز به وجود آمد.

کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما تصریح کرد: انسان های سرشناس که هنری دارند نیازی به سر و صدا برای مطرح کردن خود ندارند. برخی از سلبریتی ها افرادی را استخدام می کنند که برای آنها شهرت کاذب درست کنند، حتی از آنها مشاوره هم می گیرند. عده ای نیز که حتی یک هزارم توانایی بازیگران قدیمی مانند:محمود بهرامی،مهین شهابی،نادره،نعمت الله گرجی و… را ندارند،دستمزدهای میلیاردی گرفته و خود را به عنوان سلبریتی مطرح می کنند، اما هنری ندارند و در فضای مجازی شهرت کاذب برای خود ایجاد کرده اند.

اورنگ افزود: هالیوود در داستان گویی دچار کمبود شده و به سمت تکنیک رفته است. تکنولوژی و فضا سازی آن قدر قوی است که دیگر کسی به معنا و داستان ضعیف فیلم فکر نمی کند. سینما از داستان تهی شده است. سینما هر چقدر به سمت تکنیک رفته از محتوا دور شده.

وی گفت: مشکل بزرگ سینمای ما این است که عده ای بی ظرفیت، نابلد یا کم بلد، بازیگر و کارگردان و تهیه کننده شده اند. متاسفانه ما به برخی افراد ناتوان یا کم توان،بی جهت بها داده و آنان را بزرگ کرده ایم . به آنانی که ارزش نداشتند بال و پر دادیم و برای کسانی که هنر داشتند ارزش قائل نشدیم.

اورنگ افزود: مشکل ما ایرانی ها افراط و تفریط است. بازیگر و کارگردان و تهیه کننده باید ظرفیت حضور در این عرصه را داشته باشند. عده ای ظرفیت این کار را ندارند و ما آنان را بی جهت بزرگ می کنیم.همین افراد بی ظرفیت به سینما و هنر کشور آسیب زده و می زنند. متاسفانه ما همدیگر را قبول نداریم و کار جمعی انجام نمی دهیم و هر کسی به فکر خود است.

کارشناس و منتقد پیشکسوت سینما با بیان اینکه منتقدان و اهالی رسانه باید با صداقت و بدون در نظر گرفتن منافع از اهالی هنر صحبت کنند گفت: استعداد شناسی مهم است. اخلاق حرفه ای اهمیت دارد. باید پیشکسوتان و نسل جدید را در سینما به یکدیگر نزدیک کنیم و آموزش درست به جوانان داده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 4 =