مهم منافع فردی است،نه ساترا و سازمان سینمایی!

جنگ زرگری تلویزیون(ساترا) با سازمان سینمایی آن قدر مشخص و واضح است که در تعجبم چرا موی سپیدان این عرصه نیز جوگیر شده اند؟!

مهم منافع فردی است،نه ساترا و سازمان سینمایی!|سرزمین هنر|سینما

چندی پیش همایش صنفی انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی برگزار شد.پس از صرف افطار که احتمالا از جیب مخاطب بخت برگشته خرج آن شده بود،عده ای از شکم سیران عرصه پلتفرم،از سر سیری حرف هایی را بر زبان آوردند تا غذای چرب و سنگین شان هضم شود!

گزارشی نسبتا طولانی از سخن پراکنی های اعضای انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی و رییس اش که هیچ نسبتی با این عرصه ندارد،به دست مان رسید.

هرچه گزارش را بالاوپایین کردیم،اصلا به چشمم نیامد که این عده، حتی کلامی درباره حقوق مخاطبان بر زبان آورده باشند،هرچه گفتند و خواستند،درباره خودشان بود و برای خودشان!

این عده معدود که تقریبا تمام امکانات این عرصه را در اختیار دارند و چشم دیدن رقیب را نداشته و ندارند،برای رسیدن به منافع،به هر سویی و کسی گرایش دارند،زیرا برای آنان منافع شخصی وسیله را توجیه کرده و می کند.

زمانی منافع را در سازمان سینمایی می دیدند،به آن چسبیدند و حتی برخی وام های آنچنانی نیز گرفتند و خوردند!

هنگامی هم که دیدند ریش و قیچی در دست ساتراست،سریع شال و کلاه کرده و به دیدار رییس جدید صداوسیما و مدیران ساترا رفتند و عرض ارادت کردند!

وقتی دیدند از ساترا آبی گرم نمی شود،دوباره سمت سازمان سینمایی غش کردند!

تا آنجا که ما می دانیم و یادمان می آید،این عده شکم سیر که هنر را هم به چشم اسکناس می بینند،هر جا که از آن سو، بوی منافع به مشام برسد،سریع تغییر جهت داده و در مسیر رایحه قرار می گیرند تا رد آن را گم نکنند.درست است هنر خاصی ندارند،اما شامه شان خوب کار کرده و می کند!

از همه جا و همه کس طلبکارند،اما خودشان را بدهکار کسی و جایی نمی دانند!

یک بار نیامدند همایشی را برگزار کنند که چگونه به مخاطبان خدمات بهتری داده و فیلم و سریال های باکیفیت تری به آنان ارائه کنیم.اصلا و ابدا به فکر مخاطب نیستند.بعد می خواهند این صنعت پیشرفت کند.

بیایند بگویند تاکنون برای هنر و سینمای این مملکت چه قدمی برداشته اند که این همه از زمین و زمان توقع دارند؟

به جای ارتقای کیفیت آثارشان،روز به روز آنها را بی کیفیت تر می کنند،چون می خواهند با حداقل خرج،حداکثرسود را ببرند.

مدیران سازمان سینمایی و تلویزیون هم که همیشه ناظرانی بی منظور بوده و هستند و فقط گاهی برای خالی نبودن عریضه،چیزکی از خود صادر می کنند تا بگویند ما هستیم!

نه سازمان سینمایی، نه صداوسیما و نه صاحبان پلتفرم ها،کوچک ترین اهمیتی به مردم و دست اندرکاران عرصه فیلم و سریال سازی نمی دهند.اگر غیر از این بود،الان وضع تلویزیون،سینما و پلتفرم ها بسیار بهتر از این بود.

جنگ زرگری تلویزیون(ساترا) با سازمان سینمایی آن قدر مشخص و واضح است که در تعجبم چرا موی سپیدان این عرصه نیز جوگیر شده اند؟!

عنان کار،چه در دست ساترا باشد یا سازمان سینمایی،هیچ فرقی نمی کند،خروجی یکی بوده و خواهد بود.زیرا عده ای شکم سیر که زمام سینما و پلتفرم ها را در دست دارند،برای همه تعیین تکلیف می کنند، چون پول دست آنان است و اسپانسرها نیز در آستین شان جا خوش کرده اند.

رییس انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی،کجا منشا خیر و کار مفید بوده که اینجا باشد؟ هرجا بوده،فقط درگیری پیش آمده و خرابکاری ایجاد شده.

یعنی بین این همه پلتفرم،فردی وجود نداشته که مسلط به این کار باشد و عنان انجمن را به دست بگیرد؟!برای همین به این انتخاب شک مکرر داشته و داریم!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 4 = 4