«پیرمرد» را بازی و آزار دادند!

بعد از یک عمر بازی هنرمندانه درصف بزرگان و ساختن فیلم های بزرگ و بازیگران بزرگ، داریوش مهرجویی بزرگ را بازی دادند!

«پیرمرد» را بازی و آزار دادند! |سرزمین هنر| جبارآذین|سینما

بعد از یک عمر بازی هنرمندانه درصف بزرگان و ساختن فیلم های بزرگ و بازیگران بزرگ، داریوش مهرجویی بزرگ را بازی دادند! بازی ای که برای این کارگردان نامدار و مانای سینمای ایران، دو سر سوخت بود. ازیک سو، بازیچه ها و امربران سازمان اشتباهی سینمایی به سفارش و دستور روسای خود و جریان تندرو و مدعی انقلاب در سینما با یاری مافیا و گنده سرمایه سالاران سینما، با حذف فیلم های «لامینور» و علفزار از اکران نوروزی سینما- و به مرور سینماگرانی که مانند آنها نمی اندیشند!-، مهرجویی و فیلم او را از خط خارج  کرده و به حاشیه راندند که اعتراض غمگنانه و تلخ او را به دنبال داشت.

ازدیگرسو، تهیه کننده «لامینور» که خود درحاشیه سازی متبحر است، از این موقعیت نهایت بهره را برد و با ساختن یک ویدئوی معترضانه با سخنان پراحساس و دردمندانه و تلخ مهرجویی، وارد بازی سازمان یاد شده و رفقای آنها شد تا به سهم خود، ماهی اش را صید کند. بدون آنکه کسی به عزت و حرمت و اعتبار داریوش مهرجویی کبیر توجه کند!

در ادامه اعتراض ها و حاشیه ها وحمایت ها، یکی ازمدیران سازمان مورد بحث، در یک سخن پراکنی انحرافی و فرافکن، توپ بازی را به زمین تهیه کننده «لامینور» شوت کرد و اعتراض ها و روشنگری بیشتر را دامن زد.

انتشار اطلاعیه ای از سازمان اشتباهی، درباره تمدید پروانه نمایش «لامینور»! که تداوم بخش مسیر انحرافی، فرافکن و برنامه ریزی شده ایل بیگی بود،این بازی را به سمت یک تراژدی کامل برد. اکنون خبرمی رسد که ملیجک ها و نان برهای سینما! و سازمان مذکور به دستبوس مهرجویی رفته و دل پیرمرد را به دست آورده اند تا او در یک ویدیواز توجه مسوولان سینما و تمدید پروانه نمایش فیلم اش قدردانی کند!

اگر این خبرصحت داشته و فیلم آن منتشر شود، تراژدی رنج و  شکست و بازی دادن پیرمرد بزرگ سینمای ایران کامل می شود.

این حاشیه ها و رخدادهای جنجالی، گرچه در سینما و فرهنگ و هنر و  سینمای ایران، بدون سابقه نیست، ولی تا بدین اندازه گسترده نشده و به انحراف نرفته بود که این فاجعه ای تاریخی! در تاریخ سینمای ایران است.

اهالی فرهنگ و هنر و سینما، در محکوم کردن اقدام های نابخردانه و نادرست سازمان اشتباهی سینمایی، شیطنت های تهیه کننده «لامینور» و آزارها و تخریب مهرجویی و سینمای ایران، نباید کوتاهی کنند و ضرورت موضع گیری شرافتمندانه درقبال این وقایع یک وظیفه فرهنگی و ملی است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 46 = 55