معرفی مدیران جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان؛انتخاب یا تحمیل؟!

فیلم کودک و نوجوان بعد از دهه 60 باشکوه، دچار رکود شد و مرگ آنی گریبانش را گرفت.

معرفی مدیران جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان؛انتخاب یا تحمیل؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

مجید زین العابدین مدیر تازه کار بنیاد سینمایی فارابی، مدیران بخش های مختلف جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را برگزید یا برایش برگزیدند که عبارتند از: مسعود احمدیان مدیر اجرایی جشنواره، میثم بکتاشیان مدیر اجرایی اصفهان، سید مهدی سجادی مدیر مالی و حقوقی، رائد فریدزاده مدیر امور بین‌الملل، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه، وحید ملتجی مشاور عالی دبیر، حمیدرضا کتیرایی مدیر پشتیبانی، میلاد شکرخواه مدیر فناوری اطلاعات و مصطفی محمودی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی.

این جشنواره مانند بسیاری دیگر از جشنواره های ریز و درشت فیلم، به کاری روتین اداری تبدیل و برایش ردیف بودجه ای تعیین شده که باید حتما هدر رود!اگر زبانم لال این جشنواره،حتی یک بار هم برگزار نشده و بودجه ای کلان بر باد نرود،به زعم خودشان گناه کبیره ای مرتکب شده اند که قابل بخش نخواهد بود!
به همین دلیل با اینکه می دانند جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، هیچ آورده مالی و معنوی برای مردم ایران و سینمای آن ندارد،اما مدت هاست، همچنان لجوجانه آن را برگزار می کنند.

فیلم کودک و نوجوان بعد از دهه ۶۰ باشکوه، دچار رکود شد و مرگ آنی گریبانش را گرفت.برگزاری چنین جشنواره ای با بودجه ای سنگین و دادن هزینه سرسام آور به دوستان و آشنایان که با تعجیل فیلم کودک و نوجوان تولید کنند تا در این دورهمی به نمایش درآید،این گونه مهم سینمایی احیا نخواهد شد.وقت تلف کردن صرف است و هدر دادن بیت المال مردم.

مجید زین العابدین که نیامده مدیر جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان نیز شده، سابقه زیادی در جشنواره های تلویزیونی دارد،اما تا آنجایی که به یاد می آوریم و اگر اشتباه نکنیم،تنها سابقه سینمایی اش،داوری در جشنواره نیمه سینمایی عمار بود.امیدواریم اشتباه نکرده باشیم.

در ادامه نگاهی می اندازیم به مدیرانی که برای بخش های مختلف جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان انتخاب و معرفی شده اند.

مسعود احمدیان مدیر اجرایی جشنواره،سال هاست معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی است.وی از سال ۱۳۸۶ وارد این نهاد شده و تاثیرگذارترین فرد محسوب می شود. احمدیان از افراد سابقه داری است که پیش از این نیز مدیر اجرایی و قائم مقام جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بوده است.

در سابقه وی شکی نیست،اما اعتراضات بسیاری به عملکرد وی،به خصوص در شورای فیلمنامه  و اختصاص بودجه است.برخی می گویند که وی بیشتر به دوستان و همفکران خود نظر دارد و اصل عدالت را رعایت نمی کند.بعضی نیز از نوع رفتار و برخورد او گله مند هستند.پیش از حضور در فارابی تا آنجا که یادمان می آید،ریش بر صورت نداشت،اما اکنون صاحب ریش توپی خوبی شده است!

سید مهدی سجادی مدیر مالی و حقوقی که چنین پستی را در فارابی هم دارد و انتخاب اش طبیعی است.

 رائد فریدزاده مدیر امور بین‌الملل هم که سال ها این پست را در این نهاد داشته و تجربه خوبی دارد و نمی توان آن را انتخابی نادرست دانست.

دوست قدیمی ما سیمون سیمونیان تقریبا به قدمت جشنواره ها مدیر دبیرخانه بوده و بدون حضور وی جشنواره ها لنگ می زنند.

مصطفی محمودی رفیق فرهنگی ما نیز سابقه خوبی در عرصه رسانه و مدیریت روابط عمومی دارد. انتخاب اش به عنوان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی جای بحث و اعتراض ندارد.

میلاد شکرخواه نیز از زمانی که در فارابی پست گرفت،مورد اعتراض بسیاری از اهالی رسانه قرار گرفت.همه این گونه خود را راضی می کردند که علت حضورش حمایت پدرانه است.این انتخاب سوال برانگیز است،اما چندان مهم نیست که به آن بپردازیم.

وحید ملتجی مشاور عالی دبیر از همکاران صدا و سیمایی زین العابدین است که در حوزه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و تهیه کنندگی چندین اثر تلویزیونی در اصفهان فعال بوده.وی همچنین مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور فرهنگی و رسانه‌ای نیز هست.

میثم بکتاشیان مدیر اجرایی اصفهان، مدیریت احیای بافت‌های تاریخی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهرداری اصفهان را برعهده دارد.شاید به این دلیل انتخاب شده که بافت فرسوده جشنواره را نوسازی کند.ما که ربط دیگری پیدا نکردیم!

حمیدرضا کتیرایی مدیر پشتیبانی جشنواره از عجایب است که کمتر کسی او را می شناسد.ما فقط یک کتیرایی با این شکل و شمایل می شناسیم که از مدیران شرکت بیمه سرمد بود.تنها ربط سینمایی این است که سرمد عهده‌دار بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر و اعضای خانه سینما بود که با اعتراض های مکرر و شدید اعضای صنوف، مدیر صندوق مجبور به تعویض شرکت سرمد شد.غیر از وی کتیرایی دیگری را نمی شناسیم.

به جز وحید ملتجی،به نظر می آید بقیه مدیران انتخاب خود زین العابدین نباشند،شاید هم سابقه دوستی و آشنایی با آنان داشته و دارد که ما از آن بی خبریم!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − 49 =