سینمای ایران رکورد زد؛کدام رکورد؟!

واقعا که هر سانس پنجاه نفر،آن هم با جمعیت بیش از 80 میلیون نفر کشور ایران،عملکردی قابل قبول است!همین عملکردهای قابل قبول در دوره های مختلف باعث شده است که سینمای ایران به اوج کیفیت و کمیت برسد!اصلا شایعه مرگ سینمای ایران را باور نکنید!

سینمای ایران رکورد زد؛کدام رکورد؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی: سینمای ایران طی روز سه‌شنبه هشتم فروردین‌ماه موفق شد با جذب ۱۲۹ هزار و ۴۰۰ مخاطب، رکورد مخاطب روزانه را بشکند. آخرین باری که سینماها توانستند مخاطبان روزانه بیشتر از این میزان را تجربه کنند، مربوط به ۲۲ شهریورماه سال گذشته است که ۱۷۷ هزار نفر مخاطب سینماها بوده‌اند.

همیشه در علم ریاضی و حساب و کتاب کردن مشکل داشتم و همچنان نیز دارم،اما این قدر حالی ام می شود که فهم و درک کنم ۱۷۷هزار از ۱۲۹۴۰۰ بزرگ تر است.

اگر۱۷۷هزار از ۱۲۹۴۰۰ بزرگ تر است،چگونه عدد کوچک تر رکورد محسوب می شود؟!اصلا معنی رکوردشکنی ادعایی روابط عمومی سازمان سینمایی را متوجه نشدم!یعنی در درس ریاضی ای که ایشان خوانده اند،عدد کوچک تر از عدد بزرگ تر،بزرگ تر است؟!

اگر ذکر کرده بودند که در طول اکران نوروز،روز سه شنبه بیشترین تعداد تماشاچی را داشته ،قابل قبول بود،اما چون تاریخی ذکر نکرده اند،یعنی عدد کوچک تر را بیشتر دانسته اند!

در این گزارش آمده است: ۲۶۲۷سانس برای سینماها تعریف شد.اگر عدد ۱۲۹۴۰۰ را بر تعداد سانس ها تقسیم کنید،جواب حدود ۵۰ است!

یعنی هر سانس فقط ۵۰ نفر به سینما رفته اند،چه رکورد عجیبی و چه پیروزی عجیب تری!پیشنهاد می کنم روابط عمومی سازمان سینمایی، به خاطر این پیروزی بزرگ جشنی مفصل بگیرد و عیدی خوبی به کارت بانکی اهالی رسانه واریز کند!هرچه باشد آنان این پیروزی بزرگ را انتشار داده و در کوچه و بازار فضای مجازی و غیر مجازی جار زده اند!

ما این پیروزی بزرگ و باورنکردنی را به سازمان سینمایی،به خصوص روابط عمومی فعال،طراح،خوش فکر و ریزبین آن تبریک گفته و آرزوی زدن رکوردهای اینچنینی بیشتری را برای شان داریم!

همچنین در انتهای این گزارش هیجان انگیز آمده: سینماهای کشور طی ۸ روز نخست سال جدید، پذیرای ۵۸۰ هزار نفر بوده‌اند که این آمار اولاً، به‌مراتب بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و ثانیاً با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با نوروز، عملکردی قابل قبول محسوب می‌شود.

واقعا که هر سانس پنجاه نفر،آن هم با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفر کشور ایران،عملکردی قابل قبول است!همین عملکردهای قابل قبول در دوره های مختلف باعث شده است که سینمای ایران به اوج کیفیت و کمیت برسد!اصلا شایعه مرگ سینمای ایران را باور نکنید!

آنانی که اعتقاد دارند سینمای ایران مرده یا در حال احتضار به سر می برد، این عملکرد موفق سازمان سینمایی را چگونه توجیه می کنند؟ حضور ۵۰ نفر در هر سانس،دستاورد بسیار بزرگی است،اگر نبود روابط سازمان سینمایی آن را هرگز در بوق و کرنا نمی کرد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 + = 80