نقد فیلم ترومای سرخ- اختصاصی هنرلند از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

ترومای سرخ یا تقصیر من نیست؟

 یادداشتی بر فیلم ترومای سرخ

خلاصه فیلم ترومای سرخ :

زنی میان سال در طی یک روز با گذر از خیابانهای شهر تهران گره های زندگی اش از طریق مکالمه تلفنی و پیامک و…گشوده می شود و…..

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

شناسنامه فیلم ترومای سرخ:

نویسنده و کارگردان:اسماعیل میهن دوست/مدیر فیلمبرداری:مسعود امینی تیرانی/تدوین:سمیرا غلام زاده/بازیگران:پریوش نظریه،آتش تقی پور،نیکان راست قلم،الهام طهموری و با حضور افتخاری تعدادی از بازیگران معروف سینما

نقد فیلم:

دیدن بعضی از فیلمها حال مخاطب را خوب می کند،برخی بد،و برخی بی تفاوتی مخاطب را در پی دارد. این فیلم از دسته سوم بود.

گره افکنی های متعدد در زندگی یک زن آن هم در یک سفر شهری درتهران،با استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی گرفته تا مترو….و سپس رسیدن به مقصدی که یک امامزاده است در این فیلم نتوانست کشش و جذابیتی برای مخاطب ایجاد کند.
استفاده پی در پی از موبایل،تلفن و وسائل ارتباط جمعی جدید مثل اپلیکیشنهای متداول مثل لاین و تلگرام و..ابزار اصلی فیلمساز برای انتقال پیام بود.چیزی که بدلیل تکرار زیاد بسیار آزار دهنده شد.
این همه کشیدن مخاطب به دنبال خود برای گفتن این جمله که این زن، همسر دیگری داشته و پسرش از همسر اول است ،بی احترامی به مخاطب هوشمند سینماست.
شاید اگر فیلمساز از منظری دیگر به دغدغه های یک زن پر مشغله ایرانی می پرداخت موفق تر می بود.فیلم حاوی صحنه ها،حرفهاو نمادهای تکراری بسیاری است.بازی نابازیگران جوان ضربه مهلکی به فیلم زد که حتی بازیگر اصلی و بازیگران مهمان نتوانستند نجاتش دهند.
حسن این فیلم ،فیلمبرداری و تصاویر آن بود که البته فیلمبرداری در مترو وخیابان و اتومبیل کار آسانی نیست.
اسماعیل میهن دوست اهل قلم و مطبوعاتی مطر حی است و قطعا از سینما و مشکلات فیلمسازی آگاهی داشته و دارد .اما چه می شود که تروما ی سرخ موفق نمی شود قطعا به این دلیل است که هر کسی را بهر کاری ساختند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − = 3