خاطره و نام امین تارخ در تاریخ سینما و تلویزیون ماندگار شد

زنده یاد امین تارخ در نقش هایی که بازی می کرد، لطافت خاصی را به تماشا می گذاشت که مخاطب را خیلی زود جذب خویش می کرد، از ابوعلی سینا گرفته تا دلشدگان و مادر مرحوم علی حاتمی .

خاطره و نام امین تارخ در تاریخ سینما و تلویزیون ماندگار شد | سیدرضا اورنگ | سرزمین هنر | تلویزیون | بازیگران کاربلد و هنرمند با توانایی خویش و حسی که به مخاطبان انتقال می دهند به راحتی می توانند در ذهن  و دل آنان خود را جا کرده و ماندگار کنند، یکی از این معدود بازیگران موفق، بی شک زنده یاد امین تارخ بود. وی هر نقشی را که به عهده گرفت آن را باقدرت بازیگری خویش ماندگار کرد. از شیخ حسن جوری سربداران گرفته تا ابوعلی سینا و جلال الدین در فیلم مادر علی حاتمی.

اولین باری که بازی او را به تماشا نشستم در مرگ یزدگرد بهرام بیضایی بود. بعد از این فیلم، سریالی از تلویزیون پخش شد به نام سربداران که در دهه شصت و با آن محدودیت ها بسیار به چشم آمد. این سریال بسیار پر بازیگر بود، اما بیش از همه بازی امین تارخ در نقش شیخ حسن جوری به چشم آمد، پس از آن بازی علی نصیریان در کسوت قاضی شارح و سوسن تسلیمی .

هرچند که زنده یاد امین تارخ و سوسن تسلیمی فیلم های ماندگار دیگری را نیز بازی کردند، اما در این سریال پر مخاطب، هم قدرت بازیگری خود را به رخ همگان کشیدند و هم توانستند حسی که شایسته و بایسته است را به مخاطبان انتقال دهند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

زنده یاد امین تارخ در نقش هایی که بازی می کرد، لطافت خاصی را به تماشا می گذاشت که مخاطب را خیلی زود جذب خویش می کرد، از ابوعلی سینا گرفته تا دلشدگان و مادر مرحوم علی حاتمی .

کلاً جنس بازیگری اش با دیگران متفاوت بود . صدای دلنشین اش این تفاوت را بیشتر می کرد. گاهی که تلفنی با یکدیگر صحبت می کردیم آن قدر صدایش مرا مجذوب می کرد که ناخواسته متوجه برخی از کلماتش نمی شدم.

گیرایی و دلنشینی صدایش در خوانش برخی از اشعار سهراب سپهری جلوه گر است که به یادگار مانده است.بعید است بازیگر دیگری پا به عرصه بگذارد که بتواند جای خالی این هنرمند بزرگ را پر کند.

خاطره و نام امین تارخ در تاریخ سینما و تلویزیون ماندگار شد. مردم نیز نام و بازی او را در یاد و دل خویش نگه داشته و هرگز فراموش نخواهند کرد. خداوند این هنرمند بزرگ را بیامرزد و به خانواده محترمش صبر و شکیبایی عنایت کند تا این مصیبت بزرگ را تاب آورند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 − = 46