بدعهدی رسانه ملی، “شایان فر”را بستری کرد

بدعهدی”رسانه ملی”،”شایان فر”رابستری کرد! جبارآذین| سرزمین هنر | سینما | حکایت بدعهدی هاو سلطه رابطه مداری به جای ضابطه مندی و اجرای قوانین فرهنگی و رسانه ای متعهدانه و جایگزین شدن جماعتی از بیراه خودی و رفیق نوازی در سیمافیلم و برخی دیگر از زیر مجموعه های رسانه ملی، قصه امروز این رسانه نیست و ریشه در عملکردهای نادرست پیشینیان سازمان صداوسیما  دارد.

آقای پیمان جبلی، رییس رسانه ملی، وارث چنین آشفتگی هایی در سازمان عریض و طویل خود است. روایت های مختلفی تاکنون از بدعهدی ها و نپرداختن حق و حقوق هنرمندان و کارشناسان رسانه ملی و کسانی که از طریق تلویزیون با تولیدات خوب خود به جامعه خدمت کرده، اما از سوی برخی بخش ها و کارکنان و مدیران صداوسیما به دلایل واهی، از حق و حقوق خود، محروم شده اند، شنیده و خوانده شده و خود نگارنده ،پیشتر در این ارتباط چندین یادداشت بیدار گرانه و عدالتخواهانه نوشته ام.

یکی از هنرمندان خوشنام و معتبرکشور که در مقام تهیه کننده سینما و سیما،منشأ خدمات ارزنده بوده و با تولید مجموعه تلویزیونی با محتوا و خوش ساخت و قوی”حکایت های کمال”که مورد استقبال مردم و هنرمندان و منقدان قرارگرفت، محسن شایان فر است .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

او که برای تولید این سریال، از جیب و جان خود هم مایه گذاشت تا اثری ممتاز و آبرومند تولیدکند که موفق هم شد. او بسبار بیشتر از تعهدات قانونی و حرفه ای خود عمل کرد و هر جا با مشکلی روبرو می شد، خود آستین بالا می زد و باقرض و قوله و به امید آنکه صدا و سیما جبران خواهدکرد، کار سریال را به پیش می برد. به رغم اینهمه تلاش و سختکوشی و به علت آنکه کیفیت حکایتهای کمال بالا رود، هزینه تولید با توجه به گرانی روزافزون در جامعه، مقداری بیش از آنچه در قرارداد او با سازمان ، مرقوم شده بود گشت؛ و شایان فر با ارائه مدارک و مستندات، در هنگامه پخش و استقبال سریالش،به سیمافیلم مراجعه کرد.

اما ناکارشناس ها،با امتناع از پذیرش مستندات و زحمات و خدمات او،از پرداخت هزینه های کمال خودداری کردند و کوشش ها و مراجعات شایان فر،جواب ندارد و او از این بابت سخت بیمار و مقروض شد و به اجباربرای ادای دین و پرداخت دستمزد عوامل سریال،خانه و زندگی اش را فروخت و اکنون با قلب بیمار که هدیه بد عهدی های تلویزیون است در بیمارستان، با مرگ و زندگی، دست و پنجه نرم می کند.

او یک نمونه از مظلومان و زخم خورده های سیمافیلم است. آقای جبلی، شنیده شده که شما اهل عدل و انصاف هستید، اگر به راستی این گونه است به داد آقای شایان فر برسید و حق و حقوق او را بازگردانید و جلوی هنرمند آزاری را در رسانه ملی بگیرید!


پ.ن: سرزمین هنر آماده انتشار پاسخ مرکز سیما فیلم و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 54 = 63