تعطیلی شبکه جهانی جام جم؛آقای برمهانی،چی فکر می کردیم،چی شد!

آقای برمهانی،شما و دوستان تان لطف کنید،برای یک بار هم که شده با بزرگان عرصه تلویزیون که گنجینه های گرانسنگی هستند و عمر خود را در این رسانه مهم گذرانده اند،به خصوص کاربلدان شبکه جهانی جام جم،یک مشاوره کوچک داشته باشید.

تعطیلی شبکه جهانی جام جم؛آقای برمهانی،چی فکر می کردیم،چی شد!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|تلویزیون

برنا:محسن برمهانی در حکمی به حسن ملکی ماموریت داد تا انتقال شبکه جام‌جم از بستر برودکست را بر بستر اینترنت انجام دهد.

اتفاق ناخوش و نامانوسی که باید می افتاد،افتاد.طبق دستور محسن برمهانی معاون سیما،قرار است شبکه مهم و تاثیرگذار جام‌جم که مخاطبان خاص خود را داشت و دارد، از بستر برودکست به بستر اینترنت منتقل شود.

حکم عجیبی است و عجیب تر آنکه این ماموریت را به حسن ملکی که مدیریت جام جم را برعهده داشت گذاشته اند.فردی که خودش از کسانی است که به خاطر عدم مدیریت و ناکارآمدی باعث ضعف این شبکه مهم و قدیمی شده است!

اغلب قریب به اتفاق کسانی که در جام جم مشغول به کار بوده یا به عنوان تهیه کننده و کارگردان فعال هستند،حسن ملکی را خوش نداشته و او را ضعیف ترین مدیری دانسته و می دانند که بر مسند شبکه جام جم تکیه زده و جا خوش کرده بود!

معاون جوان سیما، همه از شما انتظار دیگری داشته و برخی به عنوان منجی به شما می نگریستند.متاسفانه آنان را ناامید کرده و به آینده صداوسیما بیش از پیش بدبین کردید.به قول قدیمی ها:چی فکر می کردیم،چی شد!

روح تازه ای که قرار بود در تلویزیون دمیده شود تا از رخوت و بی مخاطبی بیرون بیاید،همین بود؟ این که اصلا روح نبود!

محسن خان برمهانی که خوش ندارید کت بپوشید و شانه بر زلف بکشید، آیا شما برای رفع مشکل و معضل ها صاحب این پست و مقام شده اید یا اینکه کلا برای پاک کردن صورت مسئله ها ماموریت یافته اید؟!

واقعا نمی دانید که بستر برودکست با بستر اینترنت زمین تا آسمان تفاوت دارند؟می دانیم که می دانید،بنابراین گویا عمدا دارید شبکه جام جم را به نابودی می کشانید.بستن این شبکه مهم،به نفع صداوسیما و ایران است یا به ضرر آن؟!

درست است که در عصر ارتباطات بسر می بریم و هوش مصنوعی نیز قرار است زمام همه چیز را در دست بگیرد،اما چرا دیگر تلویزیون های جهان شبکه های خود را از بستر برودکست به بستر اینترنت انتقال نمی دهند؟

اگر قرار بود بستر اینترنت و پلتفرم ها جایگزین تلویزیون بشوند،الان نباید هیچ شبکه تلویزیونی یا ماهواره ای در جهان وجود داشت.اتفاقا همه در حال راه انداختن شبکه های جدید هستند،زیرا می دانند مخاطب بیشتر راغب به این است که مقابل گیرنده تلویزیون بنشیند و در حال استراحت از برنامه ها،اخبار و سریال ها لذت ببرد.

به عنوان کسی که بیش از سه دهه در عرصه رسانه فعال است و مدت هاست مجبور شده پای کامپیوتر نشسته و در فضای گسترده اینترنت، مدام وول بخورد،نه تنها حس خوبی به آن ندارم،بلکه برایم خسته کننده است،اما تلویزیون ایران با تمام ضعف ها و اذیت هایی که دارد، در چشم من و بسیار دیگری جذاب تر است.

همچنان دوست دارم بازی های مثلا زنده فوتبال،کشتی و ورزش های دیگری که به آنها علاقه دارم را با وجود آزارهایی که از لحاظ پخش تصویری و گزارشی، تلویزیون ایران به آدم وارد می کند،در قاب تنگ تلویزیون به تماشا بنشینم.

به هیچ وجه دوست نداشته و ندارم که در فضای اینترنت تماشاگر آنها باشم.خوش ندارم برای دین یک برنامه فرهنگی و ادبی یا یک فیلم سینمایی مدام تکرار شده،به اینترنت وصل شوم!می خواهم به راحتی و با فشار دادن انگشت روی دکمه کنترل تلویزیون،بیننده همه آنها باشم.

آقای برمهانی،شما و دوستان تان لطف کنید،برای یک بار هم که شده با بزرگان عرصه تلویزیون که گنجینه های گرانسنگی هستند و عمر خود را در این رسانه مهم گذرانده اند،به خصوص کاربلدان شبکه جهانی جام جم،یک مشاوره کوچک داشته باشید،حتی اگر یک نفر از آنان گفت بستن این شبکه فراگیر به نفع ایران و صداوسیماست،در کسری از ثانیه، در آن را گل بگیرید و صورت مسئله را هم کاملا پاک کنید.

آقای برمهانی،واقعا نفهمیده و درک نمی کنم،شما که مثلا تحصیل کرده هستید و اهل درس و بحث،چرا حاضر نیستید برای یک بار هم که شده حرف دلسوزان را بشنوید و نصیحت بزرگان را به گوش بگیرید؟!

عجیب است،طیف جدید مدیرانی که در صداوسیما و جاهای دیگر تسلط پیدا کرده اند،اصلا اهل گرفتن مشاوره از بزرگان نیستند.

اصلا پیشکسوتان و کاربلدان را خوش نمی دارند.دلیل این کار اشتباه چیست؟آیا خدای ناکرده از دنده لج برخاسته اند یا اینکه ترس دارند در کنار بزرگان حقیر جلوه کنند؟ هر دو فکر اشتباه و آسیب زننده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =