نمایش مستند «کودکی عماد» در جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب»

فیلم مستند بلند «کودکی عماد» با کارگردانی زه‌هاوی سنجاوی و مدیرتولیدی عباس غزالی در جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب» روتردام هلند روی پرده می‌رود.

نمایش مستند «کودکی عماد» در جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب»|سرزمین هنر|سینما

فیلم مستند بلند «مندالی عماد» (کودکی عماد) Imad’s Childhood با کارگردانی زه‌هاوی سنجاوی Zahavi Sanjavi فیلمساز کُرد اقلیم کردستان و مقیم کشور سوئد با مدیرتولیدی عباس غزالی و تهیه‌کنندگی تلویزیون svt سوئد، تلویزیون جهانی «روداو» Rudaw و انستیتوی فیلم سوئد با محوریت تأثیرات جنایات داعش بر کودکان معصوم برجای مانده از جنگ، در بخش «رقابتی مستند» جشنواره بین‌المللی فیلم عرب در روتردام هلند روی پرده می‌رود.

«مندالی عماد» با حضور زه‌هاوی سنجاوی کارگردان و عباس غزالی مدیرتولید این فیلم مستند بلند ۷۷ دقیقه‌ای جمعه ۱۷ شهریور ماه جاری (۸ سپتامبر ۲۰۲۳) در این رویداد سینمایی به نمایش در آمد.

این اثر مستند، در بیش از ده‌ها جشنواره‌ مختلف بین‌المللی در سطح جهان روی پرده رفته و جایزه اصلی «فیلم‌هایی که اهمیت دارند» در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» کشور کرواسی، جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «دوکاویو» DocAviv و … را دریافت کرده است.

جشنواره فیلم عرب روتردام از شهر بندری روتردام به یک جشنواره بین‌المللی سالانه تبدیل شد که به فیلم‌های منطقه خاورمیانه MENA و همچنین فعالیت‌های مرتبط با آن اختصاص دارد و به یک مکان هنری برای ایجاد فضای امن برای گفت‌وگوهای آزاد در مورد هنر، حقوق بشر، رهایی و آزادی سیاسی اختصاص یافته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب» روتردام با مدیریت هنری رُش عبدالفتاح Rosh Abdelfatah و با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف خاورمیانه در بخش‌های مختلف رقابتی از جمله: بخش مسابقه «فیلم‌های بلند سینمایی»، «فیلم‌های مستند»، «فیلم‌های کوتاه»، کارگاه‌های تخصصی، نشست «تصویر زنان در سینمای عرب» و … در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریور ماه جاری (۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳) در روتردام هلند در حال برگزاری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 10 = 18