به نام سینما ،به کام دیگران!

شکی وجود ندارد هر سه فیلمی که این مدیر تازه کار از آنها اسم برد،هنگام پخش تلویزیونی نیز بسیار کم مخاطب خواهند بود.

به نام سینما ،به کام دیگران!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

پایگاه اطلاع‌رسانی سیما- محمدعلی غلامرضایی مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما:حق پخش تلویزیونی فیلم‌های سینمایی «هوک»، «شماره ۱۰» و «های پاور» که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شده‌اند را خریداری کردیم و در تعطیلات پیش رو برای اولین بار از شبکه‌های سیما اکران تلویزیونی خواهند شد.

مدیر تازه کار تلویزیون،چقدر با افتخار از خریداری فیلم های سینمایی اکران نشده برای پخش از تلویزیون خبر می دهد!

شاید وی فرق بین فیلم های سینمایی و تلویزیونی را نمی داند.اگر می دانست آثار سینمایی، باید چه پروسه ای را طی کنند تا از روی پرده عریض سینما به قاب تنگ تلویزیون بیایند،چنین با غرور وعده خرید و پخش این فیلم ها را نمی داد.

من او را مقصر نمی دانم،نه به این خاطر که بر مسند پدر تکیه زده و تازه کار است،بلکه به دلیل اینکه فیلم های نامبرده و دیگر آثار به اصطلاح سینمایی،بیشتر به تله فیلم های کم مایه و ضعیف می مانند تا آثار سینمایی!وی درحقیقت تله فیلم خریداری کرده و این در تلویزیون معمول است!

وقتی تهیه کنندگان در تولید یا پیش از آن، به پولی که می خواهند رسیده اند و سرمایه گذاران هم از جیب بیت المال هزینه کرده باشند،پر واضح است که دغدغه فروش فیلم را نداشته باشند.

اصلا برای ارگان ها مهم نیست آثار تولیدی شان روی پرده رفته و فروش داشته باشد.مهم برای آنها هدر دادن بودجه است که صورت گرفته و می گیرد!

از طرفی می دانند که این تله فیلم هایی که به نام سینمایی ساخته شده اند،مخاطبی نخواهند داشت.برای همین ترجیح داده اند مثل فیلم «تک تیرانداز» به جای رفتن روی پرده در قاب تلویزیون جا بگیرند تا از زخم زبان های بعد از اکران در امان باشند!

در نوشته ها و گفته ها تاکید کرده بودیم که برخی از فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر، یکراست به صداوسیما تحویل داده می شوند که داده شدند و حرف ما دروغ درنیامد!

سرمایه گذاران دولتی، برای چه پول بیت المال مردم را برای ساخت چنین آثار ضعیفی هزینه می کنند؟چه دستاوردی برای آنها دارد؟نه فایده مادی دارد و نه خیر معنوی،پس برای چه ساخته می شوند؟!

این آفت بسیار بد و خطرناکی است که سرمایه گذاران و تهیه کنندگان برخی از فیلم ها،هیچ دغدغه و تعصبی نسبت به آثار تولیدی خود ندارند.

شکی وجود ندارد هر سه فیلمی که این مدیر تازه کار از آنها اسم برد،هنگام پخش تلویزیونی نیز بسیار کم مخاطب خواهند بود.

ساخت چنین فیلم هایی به نام سینما تمام شده و به کام دیگران می شود!

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 60 = 68