درگذشت کارگردان کمونیست ایتالیایی

فرانچسکو ماسلی کارگردان و فیلمنامه نویس تاثیرگذار و کمونیست ایتالیایی در سن 92 سالگی از دنیا رفت.

درگذشت کارگردان کمونیست ایتالیایی|سرزمین هنر|سینما

ورایتی:فرانچسکو «سیتو» ماسلی که با لوسیا بوزه، کلودیا کاردیناله، شلی وینترز و والریا گولینو در فیلم‌هایی همکاری داشت ، شور سیاسی را با درام‌های زن محور ترکیب می‌کرد.وی به کارگردان سینمای مبارز چپ معروف بود.

مرگ این کارگردان توسط مائوریتزیو آسربو رهبر حزب کوچک بازسازی کمونیست ایتالیا، گروه چپ‌گرایان سرسخت ایتالیایی که مازلی از آنها حمایت می‌کرد به خبرگزاری ایتالیایی ANSA اعلام شد. همسر وی نیز آن را تایید کرد. علت دقیق مرگ ماسلی مشخص نشده است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

ماسلی عضو خانواده‌ای بافرهنگ بود که اصالتاً اهل منطقه مولیز جنوبی ایتالیا بودند .وی در محیطی روشنفکرانه بزرگ شده و پدرش نیز منتقد هنری بود . در سنین پایین در جنبش مقاومت پارتیزانی ایتالیا علیه فاشیست‌ها و اشغالگران آلمانی شرکت کرد. در جوانی اعتقاد خود به کمونیسم را اعلام کرد.

پس از فارغ التحصیلی از مرکز تجربی رم در رشته سینما و کار به عنوان دستیار میکل آنجلو آنتونیونی، ماسلی اولین فیلم بلند خود را سال ۱۹۵۵ به نام «رهاشده» با بازی لوسیا بوزه ساخت که برای اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد.

آخرین فیلم او نیز«سایه‌های سرخ» درباره یک روشنفکر چپ‌گرای مشهور جهان است که به رم می‌آید تا مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی به نام «تغییر جهان» را در یک سینمای قدیمی راه‌اندازی کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − 64 =