معنی ضرب المثل وعده سر خرمن را به لطف توضیح دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تازه متوجه شدیم!

متولیان جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی به جای سر کار گذاشتن برگزیدگان جشنواره ،باید دوباره دست در جیب بیت المال مردم کرده و خودشان خودروها را بخرند و اهدا کنند تا بیش از این جو بی اعتمادی را تشدید نکنند.

معنی ضرب المثل وعده سر خرمن را به لطف توضیح دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تازه متوجه شدیم!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

مهر-مجید صالحی: با گذشت بیش از دو ماه از اختتامیه جشنواره، هنوز خودروهایی که اعلام شده بود همراه با جوایز اصلی به برگزیدگان اهدا می‌شود، به او تحویل داده نشده است.

مسوول دبیرخانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفته است: سازمان سینمایی و دبیرخانه جشنواره بعد از برگزاری اختتامیه برگزیدگان را در قالب نامه‌ای به دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا معرفی کرده و اگر تعللی در تحویل خودروها صورت گرفته از سوی شرکت‌های خودروساز است.

وقتی جشنواره ای یا هر کسی می خواهد از کیسه خلیفه بخشش کند،باید اول آن را از خلیفه گرفته و در جیب بگذارد تا بتواند طبق قول و قرار عمل کند،اگر غیر از این باشد حکم ضرب المثل وعده سر خرمن را خواهد داشت.

همیشه می دانستیم که مفاد وعده سر خرمن دادن چیست،اما با تمام وجود معنی آن را درک و فهم نکرده بودیم،اما توضیحات مسوول دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره خودروهای اهدایی به برگزیدگان جشنواره و عملی نشدن آن وعده تا این زمان،ما را شیرفهم کرد منظور از این ضرب المثل چه بوده که قدمای دانشمند ما آن را مدام نقل قول کرده و از خود به یادگار گذاشته اند.

مدیران جشنواره فیلم فجر یا هر جشنواره دیگری باید بدانند و آویزه گوش خویش کنند که هرگز به برگزیدگان وعده سر خرمن نداده و ندهند.چرا هنور خودرویی را تحویل نگرفته یا حواله آن را اخذ نکرده اند،در حضور جمع و از پشت تریبون فریاد می زنند که به فلان برنده،یک یا چند دستگاه خودرو اهدا می شود؟

توضیحات مسوول دبیرخانه جشنواره فیلم فجر،عذر بدتر از گناه محسوب می شود،زیرا به جای ارائه دلایل متقن برای خلف وعده،این مشکل را به گردن شرکت های خودروسازی انداخته!

این شرکت ها هنوز نتوانسته اند به کسانی که از مدت ها قبل،پیش پیش پول گرفته اند،خودروی آنان را تحویل دهند.با این وصف، چطور انتظار دارید به شما در اسرع وقت خودروی مجانی تحویل دهند؟

از این وعده و وعیدها بسیار داده شده که امیدواریم دیگر داده نشود،زیرا جز لطمه زدن به اعتبار جشنواره و رواج حس بی اعتمادی، دستاورد دیگری نداشته و ندارد.

به ورزشکاران نیز،قبل از اعزام وعده های زرین و سنگین می دهند که آنان را تشویق کنند تا مدال آوری و افتخار آفرینی برای مملکت خویش داشته باشند،اما به محض دریافت مدال و بالا بردن پرچم، مسوولانی که به ورزشکاران قول داده بودند،اصلا به روی مبارک خویش نمی آورند!بسیاری از ورزشکاران بعد از گذشت چند سال،هنوز سکه ها و جوایز وعده داده را دریافت نکرده اند!

گویا وزارت ورزش و وزارت ارشاد،به این وعده ها به عنوان مهریه نگاه کرده و در خیال خود می گویند:کی داده و کی گرفته!

همچنین یادمان است که مجید صالحی بعد از دریافت وعده خودرو، پشت تریبون قرار گرفت و گفت احتیاجی به آن ندارد و خودروی اهدایی را بذل و بخشش کرد!

حالا وی دچار فراموشی زودرس و خودخواسته شده یا نظر خویش را عوض کرده که نگران به تاخیر افتادن عمل به وعده مسوولان جشنواره شده است؟!اگر بخشیده که نباید نگران تاخیر باشد.اگر هم نبخشیده،بی رودربایستی بیاید بگوید که در شب اختتامیه جو زده شده که چنین حرفی بر زبان آورده و اکنون سخت پشیمان است!

نمی دانیم که دبیر جشنواره یا دبیرخانه آن با خودروسازان قراردادی مکتوب امضا کرده یا به صورت زبانی وعده گرفته اند؟

اگر قراردادی مکتوب منعقد کرده اند،بروند از شرکت های خودروسازی که خلف وعده کرده اند شکایت کنند و هزینه دیرکرد آن را هم بستانند.اگر که این قول و قرار زبانی بوده که مسوولیت قانونی بر عهده خودروسازان نخواهد بود.

بنابراین متولیان جشنواره فیلم فجر و سازمان سینمایی به جای سر کار گذاشتن برگزیدگان جشنواره ،باید دوباره دست در جیب بیت المال مردم کرده و خودشان خودروها را بخرند و اهدا کنند تا بیش از این جو بی اعتمادی را تشدید نکنند.

برندگان نیز باید حواس شان جمع باشد که همان شب اختتامیه حواله خودروهای اهدایی احتمالی را بگیرند و به وعده ها توجه نکنند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =