معرفی برندگان ایرانی مسابقه بین المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳»

برندگان ایرانی دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳» معرفی شدند.

معرفی برندگان ایرانی مسابقه بین المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳»|سرزمین هنر|ادبیات

حمید نظرخواه علیسرایی از اعلام اسامی برندگان ایرانی دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی-۲۰۲۳» خبر داد و گفت: آثار همه برندگان این مسابقه در گلچین بین المللی ادبی قاهره در مصر منتشر خواهد شد.

رییس هیأت داوران دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی» قزاقستان و مصر افزود: دومین مسابقه بین المللی«آسیای ادبی- ۲۰۲۳» که به منظور هشتصدمین سالگرد سلطان بیبارس و سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و مصر فراخوان داده بود، ۱۵۰ آثار رسیده در بخش فارسی را مورد داوری قرار داد.

وی با اشاره به اینکه آثار بخش فارسی شامل شاعران و نویسندگان ایرانی و افغانستانی بوده است، گفت: کمیته ساماندهی سه دیپلم برای برنده های اول، دوم و سوم و یک نشان «ICPD» برای برنده نهایی در نظر گرفته است.

نظرخواه افزود: آثار همه برندگان این مسابقه در گلچین بین المللی ادبی قاهره در مصر منتشر خواهد شد.

او توضیح داد: ابوذر افشنگ از استان مازندران برنده جایزه بزرگ شعر فارسی نشان «ICPD» شد و مهسا طایری از استان گیلان مقام اول، مجتبی پورفرخ از استان گیلان مقام دوم و رضا باباخانی از استان زنجان به مقام سوم مسابقات دست یافتند.

نظرخواه با اشاره به منتخبان بخش نثر زبان فارسی تصریح کرد: برنده جایزه بزرگ نثر فارسی نشان «ICPD»، سیده معصومه شمس از استان البرز شد و مجتبی پورفرخ از استان گیلان و ثمین سجادی از استان زنجان مقام های اول و دوم این مسابقه را از آن خود کردند.

گفتنی است، بخیت رستم اف رییس دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی» و یوانا آرسنی دبیر اجرایی این مسابقه بودند که پیش از این در نامه ای حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، پژوهشگر فرهنگ عامه و رییس مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان را به عنوان رییس هیأت داوران دومین مسابقه بین المللی «آسیای ادبی» زبان فارسی در ایران و همچنین بهرام علیزاده شاعر و منتقد ادبی و آرش دل آور شاعر و منتقد ادبی را نیز به عنوان هیأت داوران بین المللی زبان فارسی (ایران) معرفی کرده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + = 12