مدیر محترم بنیاد فارابی،لطفا خبرگان و نخبگان خود را با ذکر نام معرفی کنید!

 مدیر بنیاد فارابی:کارگروه ارزیابی و برنامه‌ریزی را با حضور خبرگان اين امر تشكيل داديم تا به  یاری کارشناسان خارج از فارابی و در كنار مصاحبه هاي نخبگانی انجام شده، صورت دقيقي از گذشته، حال و آينده اين جشنواره ارائه دهند.

مدیر محترم بنیاد فارابی،لطفا خبرگان و نخبگان خود را با ذکر نام معرفی کنید!|سرزمین هنر|سینما

ملانصرالدین:چرا نام این خبرگان و نخبگان را اعلام نمی کنید تا با مغز متفکرهای سینمای ایران آشنا شویم؟!آیا این افراد وجود داشته و در قید حیات هستند یا در مخیله شما و دیگر مدیران جولان می دهند که قادر به دیدن چهره و شنیدن نظر کارشناسی آنان نیستیم؟

هر گندکاری که در سینما می شود،آن را حواله به خرد جمعی یا نظر خبرگان می دهند.اگر خردمند بودند و خبره که وضعیت سینمای ایران به افتضاح کشیده نمی شد!

آخر این افراد چه خردمند و خبره و نخبه ای هستند که نظرات و راهکارهای کارشناسی شان سینما را به خاک سیاه نشانده است؟

جشنواره معظم فیلم فجر را هم که بی رحمانه دو تکه کردند،گفتند خرد جمعی بوده،اما نگفته و نمی گویند این خردمندان کیستند و چرا عقل شان نرسید که با دو پاره کردن جشنواره از بین می رود؟!

آقای سیدمهدی جوادی،شما هم خبرگان و خردمندان تان را معرفی کنید تا با نخبگان مملکت خویش آشنا بشویم،این حق مسلم ماست.

چرا ما را از دیدار این اولوالالباب محروم می کنید؟اگر شما هم مانند دوستان چپی و راستی خود، حسرت دیدار با خردمندان سینمای ایران را بر دل ما بگذارید،حق الناسی که بر گردن دارید ضخیم تر خواهد شد!

این نشست های هم اندیشی که بارها و بارها برگزار شده،جز بدتر کردن اوضاع و خراب تر کردن سینمای کودک و نوجوان،چه دستاورد دیگری داشته اند؟

در همین هم اندیشی اخیرتان که شاید فقط یکی-دو نفر برای سینمای ایران قدم مثبتی برداشته باشند،کدام شان نخبه و خردمند سینمای کودک و نوجوان محسوب می شوند؟آثارشان چه تحولی ایجاد کرده؟ اصلا اغلب شان این نوع سینما را نمی شناسند.فقط بیت المال مردم را از فارابی گرفته و بر باد داده و کوچک ترین اثری هم در سینمای کودک و نوجوان نگذاشته اند.

برای این رده سنی فیلم ساخته اند،اما کمتر کودک و نوجوانی حاضر به دیدن فیلم های شان شده است!این خردمندانی که در کار خودشان هم مانده اند،در این هم اندیشی،چه حرفی برای گفتن داشتند؟ندیده می گوییم که همه فقط کمک مالی درخواست کرده و دست همیشه کشیده خویش را دوباره به سوی مدیران دولتی دراز کرده اند.این کار همیشگی این افراد و همکاران شان در کل سینمای ایران است.

کدام شان راهکاری برای برون رفت سینمای کودک و نوجوان از ورطه مشکلات ارائه دادند،بدون درخواست کمک مالی؟

آقای جوادی،مشخص است که شما چندان با سینما و به خصوص سینمای کودک و نوجوان آشنا نیستید،مدیران اسبق و سابق فارابی هم، چنین بودند و احتمالا خواهند بود.اگر آشنایی داشتید و داشتند وضعیت بدین گونه نبود.

زمانی که سینمای کودک جشنواره مختص به خود را نداشت ،مخاطبان این سینما حداقل هزار برابر امروز بود.این درحالی است که جمعیت ایران در آن زمان ۳۰ میلیون نفر بود و امروز بیش از ۸۰ میلیون نفر است!

برگزاری دورهمی های دوستانه با مخارج بالا که بسیاری از خوان نعمت اش برخوردار بوده و هستند به نام جشنواره فیلم کودک و نوجوان،چه دستاوردی داشته به جز هدر دادن بیت المال و آب رفتن لحظه به لحظه مخاطبان فیلم های کودک و نوجوان؟

همه جای دنیا برپایی جشنواره های فیلم برای پیشرفت سینما و انتفاع مالی است،جشنواره های وطنی برای پسرفت و هدر دادن بودجه است!

تا کی می خواهید بیت المال مردم را خرج هیچ کنید؟تا کی می خواهید برای پسرفت سینما هزینه کنید؟اگر پول اضافه دارید و نمی دانید چگونه خرج کنید،بروید شکم گرسنه سینماگران گرفتار و مردم ندار را سیر کنید،چرا بیت المال را بیهوده هدر می دهید؟

این چه خردمندان و نخبگان و خبرگانی هستند که سینمای ایران و کودک و نوجوان را به نابودی کشانده و می کشانند؟ چرا سراغ اهل فن و کاربلدهای سینما نمی روید؟

آقای جوادی کلاه خویش را قاضی کنید و خدا را در نظر بگیرید و بگویید تا کنون این همه جشنواره فیلم کودک و نوجوان که برگزار شده،چه دستاوردی برای سینمای کودک و نوجوان و فارابی همراه داشته است؟

بنیاد فارابی به بهانه رونق این نوع از سینما،این همه پول در اختیار برخی از نظرکرده ها گذاشت و می گذارد،پس کجاست این رونق؟چرا کودکان و نوجوانان و خانواده های شان از این فیلم ها استقبال نمی کنند؟

کی می خواهید چشم و گوش خود را باز کنید و به حقایق بنگرید؟اگر تخصص این کار را ندارید،اما مدیری دلسوز و متعهد هستید،سراغ نخبه ها و کاربلدان واقعی بروید.اگر در گذشته دوستان مدیرتان رفته بودند و از این بزرگان نظر می خواستند،وضعیت امروز سینمای کودک و نوجوان این نبود.

لطفا بی خودی همایش و جشنواره و هم اندیشی های بیهوده راه نیندازید که فقط خوراک رسانه های همسو با شما باشد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =