با این داوران، حتما سینمای کودک و نوجوان به اوج خواهد رسید!

مطمئنا با این داورانی که یا سابقه ساخت فیلم کودک را ندارند یا بسیار جزیی بوده، سینمای کودک و نوجوان ایران و حتی جهان، حتما به اوج خواهد رسید!

با این داوران، حتما سینمای کودک و نوجوان به اوج خواهد رسید!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

مهر:اسامی داوران بخش ملی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

اسامی داوران آثار بلند جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به سمع و بصر اهالی رسانه،سینماگران و علاقه مندان رسید.

نمی دانیم متولیان امر چگونه به این نتیجه رسیده اند که چنین افرادی را به عنوان داور بخش فیلم های بلند جشنواره انتخاب کنند؟شاید هم ازمابهترانی که در پس پرده نهان بوده و هستند چنین تکلیفی را مکلف کرده اند!

مطمئنا با این داورانی که یا سابقه ساخت فیلم کودک را ندارند یا بسیار جزیی بوده، سینمای کودک و نوجوان ایران و حتی جهان، حتما به اوج خواهد رسید!

همه آنان مورد احترام بوده و خواهند بود،اما احترام با تخصص فرق دارد.این جمع از بازیگران و کارگردانان موسفید کرده سینما و تلویزیون هستند(به غیر از حامد جعفری که نوخاسته است).

رسول صدرعاملی که یار غار بنیادفارابی و بیانیه نویس خانه سینماست،چند فیلم کودک و نوجوان را تولید کرده؟(دختری با کفش های کتانی در این ژانر نمی گنجد)جهانبخش سلطانی که بازیگر خاطره سازی است،به غیر از سریال «قصه های مجید» در چند فیلم کودک و نوجوان بازی کرده است؟امرالله احمدجو کارگردان و سریال ساز پرسابقه ای است،او در این عرصه چند فیلم در کارنامه دارد؟پوران درخشنده نیز قابل احترام است،اما آیا به عنوان فیلمساز کودک و نوجوان شهرت دارد؟حامد جعفری جوان هم که او را تهیه کننده انیمیشن کرده اند،آیا بهتر نبود بخش انیمیشن را قضاوت می کرد؟

همان گونه که پوستر جشنواره را برای بزرگان طراحی کرده اند،این داوران نیز به درد جشنواره فیلم فجر می خورند،نه کودکان و نوجوانان!

آن قدر هنرمند کاربلد و متخصص در عرصه کودک و نوجوان در کشور داریم که حد و حساب ندارد.چرا امثال آزاده پورمختار،مرضیه بروند،حمید جبلی،ایرج طهماسب،بهرام شاه محمدلو،بیژن بیرنگ، احترام سادات برومند و…در جمع داوران حضور ندارند؟!

آنانی که تمام عمر خود را در عرصه تئاتر،سریال و سینمای کودک و نوجوان فعال بودند بهتر می توانستند و می توانند داوری کنند یا افرادی که سابقه نداشته یا بسیار کم دارند؟

مجیدخان زین العابدین،وقتی می گوییم،نه خودتان کاربلد هستید و نه مشاور خوبی دارید،ناراحت نشده و نشوید،یکی از دلایل اش انتخاب همین داوران است.شما شناخت حداقلی نسبت به سینما دارید و اصلا سینمای کودک و نوجوان را نمی شناسید.

وقتی باد غرور در غبغب خود انداخته ،مرغ شما یک پا دارد و به هیچ وجه تمایل نداشته و ندارید افراد کاربلد شما را تمشیت کنند و راه را از چاه برای تان تشخیص دهند،نتیجه اش بهتر از این نشده و نخواهد شد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

54 + = 55