عاملان اصلی رشد باجگیری در عرصه رسانه ها چه کسانی هستند؟!

امروز کار به جایی رسیده که رسانه ها و افرادی که بیشترین باج را گرفته و بیشترین گوش ها را بریده اند،فریاد بر می آورند که جلوی مفسدان رسانه ای را بگیرید!

عاملان اصلی رشد باجگیری در عرصه رسانه ها چه کسانی هستند؟!|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|سینما

برخی از تهیه کنندگان،سینماگران و بازیگرانی که به رسانه ها و افراد باج گیر،از روی ترس و بزدلی باج می دهند تا برعلیه آنان و آثارشان نقد و مطلب ننویسند یا به نفع شان بنویسند،نه تنها تهیه کننده،سینماگر و بازیگر نیستند،بلکه حتی لیاقت آن را ندارند که به عنوان یک علاقه مند ساده، بیرون سینما ایستاده و به سردر آن نظری بیندازند!

چگونه است کسی که خود را اهل سینما و تلویزیون می داند،اما آن قدر حقیر است که تن به دادن حق السکوت به رسانه ها و قلمفروشان فاسد می دهد؟!

مطمئنا کسی که کار خود را بلد باشد و بتواند به نحو احسن آن را انجام دهد،هرگز تن به باج دهی نداده و نمی دهد،زیرا احتیاجی به این اعمال سخیف و بزدلانه ندارد.تنها کسانی دست به دامن مفسده جویان می شوند که بویی از هنر نبرده و توانایی فیلم یا سریال سازی ندارند،اگر توانایی داشتند و اعتماد به نفس،هرگز خود را چنین خوار و خفیف نمی کردند.

اگر فیلم و سریال سازان ضعیف،کارنابلد، ترسو و خودشیفته وجود نداشتند که با دادن باج یا چرب کردن سبیل برای خود حامی و رزومه ای دست و پا کنند،هرگز ساحت پاک رسانه آلوده به فساد نمی شد و باج خواهی رواج پیدا نمی کرد.

بعضی از صاحبان رسانه و افرادی که در آنها مفسده کرده و باج خواهی می کنند،از طریق گوشبری، صاحب اموال و املاک شده اند،در حقیقت از پول فروش وجدان خود به مال و مکنت رسیده اند!

اگر سینماگران و سریال سازان، مقهور این رسانه ها و افراد مفسده جو نشده و گونی گونی پول به حساب شان واریز نمی کردند،هرگز فساد رسانه ای پا نمی گرفت!

امروز کار به جایی رسیده که رسانه ها و افرادی که بیشترین باج را گرفته و بیشترین گوش ها را بریده اند،فریاد بر می آورند که جلوی مفسدان رسانه ای را بگیرید!

سینماگران و سریال سازانی نیز در این عرصه ها فعال بوده هستند که به کار و توانایی خود اطمینان داشته و هرگز به رسانه ها و شبه خبرنگاران مفسده جو باج نداده و نمی دهند.شاید بیشترین حجم نقد و مطلب را هم برعلیه آنان زده باشند و بزنند،اما اصلا توجهی به آنها نکرده و راه خود را رفته و می روند.

بهتر نیست دیگران هم از این افراد نترس و کاربلد تاسی کنند و به باج دهی نپردازند؟اگر چنین کنند،مطمئنا در عرض مدت کمی کار و کاسبی رسانه های مفسد و شبه خبرنگاران باجگیر کساد شده و ناگزیر به فرار از ساحت مقدس عرصه رسانه خواهند شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 6 =