شبکه سه بر سر دوراهی؛ سریال یا فوتبال؟

در این اوضاع یک راهکار ساده پیمان جبلی برای اصلاح می‌تواند واستادن پخش سریال یا واگذاری پخش مسابقات ورزشی به شبکه ای دیگر باشد!

شبکه سه بر سر دوراهی؛ سریال یا فوتبال؟|مصطفی کلانی|سرزمین هنر|تلویزیون

عدم انضباط در کنداکتور شبکه سوم سیما و تغییر پیاپی زمان پخش سریال‌ها یا محتواهای سرگرم‌کننده دیگر به دلیل پخش فوتبال یا برنامه های ورزشی باعث انتقادات فراوانی از سوی مخاطبان به این شبکه شده و هیچ بعید نیست که سیمافیلم قید ارائه سریال‌های خود به این شبکه را بزند.

شبکه سوم سیما از زمان راه اندازی و به دلیل پخش زنده فوتبال و بعدتر مسابقات ورزشی پرطرفدار، به شبکه ای مخاطب پسند بدل شد، ولی گردانندگان اولیه این شبکه با نوعی برنامه ریزی سعی می‌کردند کنداکتور منظمی را داشته باشند.

در ماه‌های اخیر غلبه نوعی بی نظمی در کنداکتور شبکه سه باعث شده برخی از مخاطبانی که می‌خواهند سریال‌هایی مثل رحیل و عشق کوفی یا برنامه هایی مثل میدون را از این شبکه ببینند، قید این شبکه را زده و به سمت تلوبیون بروند. در عین حال در فضای اجتماعی که چرخی می زنیم کم نیستند مخاطبانی که بارها به این بی نظمی گلایه کرده اند.

اینکه شبکه سوم برخی برنامه های تولیدی خودش مثل اعجوبه ها را تحت هر شرایطی روی آنتن می‌فرستد، ولی سریالی مثل رحیل که توسط سیمافیلم تولید شده را در نهایت بی نظمی روی آنتن فرستاده و گاهی اصلا بی خبر، آن را پخش نمی‌کند مسئله ای است که انگاری بنا نیست مدیران شبکه سه، آن را حل کنند!

در این شرایط عقلانی‌ترین کار آن است که کلا پخش سریال ها از این شبکه ستانده شده و به شبکه‌های بابرنامه‌‌تر مثل آیفیلم یا شبکه یک سپرده شود. شاید باورش سخت باشد، ولی شبکه آیفیلم با انبوه محتواهای بازپخشی فقط به خاطر نظم کنداکتور، جزو صدرنشینان کسب محبوبیت میان مخاطبان است، ولی شبکه سه، آن قدر کنداکتور بی‌نظمی دارد که مخاطبان جز تماشای پخش زنده فوتبال سراغ آن را نگیرند.

در این اوضاع یک راهکار ساده پیمان جبلی برای اصلاح می‌تواند واستادن پخش سریال یا واگذاری پخش مسابقات ورزشی به شبکه ای دیگر باشد! باید دید در این صورت، آن گاه مدیران این شبکه چگونه خواهند توانست مخاطب جلب کنند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 2