خانه تو خالی | نگاهی به سریال خانه پوشالی

محمدحسین دباغ

خانه تو خالی | نگاهی به سریال خانه پوشالی| محمدحسین دباغ| سرزمین هنر | سینما | یادداشت کوتاه|
«خانه ی پوشالی» یا House of Cards اسم سریالی است که کمتر کسی است که علاقه مند به سیاست باشد و آن را ندیده باشد. داستان پرفراز و نشیب این سریال حول شخصیتِ «فرانسیس آندر وود» با بازی «کوین اسپیسی» شکل می گیرد.

او یک سیاستمدار  جاه طلب است که برای رسیدن به اهدافش از هیچ کاری رویگردان نیست و از هیچ چیز دست نمی کشد. شخصیت دیگر محوری سریال همسر او، «کلر آندروود» با بازی رایبن رایت است که همسر و شریک جنایت فرانک به حساب می آید و به همان اندازه بی رحم و حیله گر است.
در این فیلم باوجود اینکه کارگردانان متعددی در ساخت آن نقش داشتند در تمامی قسمت ها انسجام و یکپارچگی را شاهد هستید که البته علاوه به نقش کارگردانان بازی خوب بازیگران باعث می شود شما به هیچ وجه متوجه این موضوع نشوید.از صحنه سازی و کادر بندی فیلم شما به شدت لذت خواهید برد زیرا شما میتوانید متوجه شوید که در کاخ سفید و پشت سیاست های کثیف و سیاستمداران آمریکایی چه چیزی پنهان است. در این فیلم علاوه بر به تصویر کشیدن سیاست بازی های آمریکایی پشت پرده ی افراد سیاسی امریکا را شاهد هستید که با حیله و فریبکاری سعی در رسیدن به اهداف خود دارند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ چیزی فروگزار نیستند از قتل خونریزی دروغ و خیانت ابایی ندارند و قدرت هر چقدر تمام تر سعی در نابودی حریف برای رسیدن به اهداف کثیف خود دارند.
در این فیلم کوین اسپیسی بازیگر نقش اول است که الحق و الانصاف در این نقش خوش درخشیده و یکی از بهترین نقش های خود را بازی کرده است. در ابتدای فیلم فرانک یک سیاستمدار جزء پایین است که در گروه دوستان خود هم کنار گذاشته می شود اما او تصمیم می کیرد که بالا برود.

او به وسیله ی استفاده از غول بزرگ دنیای غرب که غول رسانه است به اهداف خود می رسد و از رسانه ها نردبانی برای بالا رفتن از پله های قدرت برای خود می سازد .

شاید فکر کنید که از رسانه برای ضربه زدن به دشمنانش استفاده می کند اما شما سخت در اشتباهید زیرا او از رسانه برای ضربه زدن به دوستان خود استفاده کرده و بعد به عنوان منجی به داد آنها می رسد و دست انهارا می گیرد.

فرانک انقدر در این خانه پوشالی از این حربه ها و حیله ها استفاده میکند تا کم کم به مقام ریاست جمهوری موقت میرسد اما بازهم کافی نیست و در انتخابات شرکت می کند تا رییس جمهور اصلی و ثابت این کشور شود .
در این فیلم شما شاهد روابط رهبران دو کشور مهم و دو دشمن یا دوست قدیمی هستید که حتی در این فیلم هم شما متوجه نمیشوید رهبران این دو کشور باهم دوست هستند یا دشمنان خونی .
در آخر به همه ی شما پیشنهاد میکنم که این سریال را تماشا کنید تا از توخالی و پوشالی بودن کاخ سفید و افراد آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 + = 45