جناب هاشم خان میرزاخانی،وظیفه موسسه سینماشهر،ساخت و تجهیز سالن های سینماست یا تعطیل کردن آنها؟!

جناب هاشم خان میرزاخانی،وظیفه موسسه سینماشهر باز نگه داشتن در سالن های سینماست یا بستن آن؟وقتی مدیر انتصابی شما در سینماناهید نتوانست موفق باشد،چرا مدیریت سینمافرهنگ(سیلورسیتی) را به او واگذار کردید،نکند برای تعطیل کردن آن است؟!

جناب هاشم خان میرزاخانی،وظیفه موسسه سینماشهر،ساخت و تجهیز سالن های سینماست یا تعطیل کردن آنها؟!| سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

سینما ناهید سال ۸۴ که نریمان شاداب مدیرعامل سینماشهر بود به مالکیت این موسسه درآمد. طبق قرائن موجود این سینما دولتی و وابسته به موسسه سینماشهر است که سال ۸۸ توسط این موسسه با صرف هزینه زیاد بازسازی و تجهیز شد.

سینماناهید در یکی از شلوغ ترین ناحیه های شهر تهران،یعنی خیابان هفده شهریور و محله شکوفه قرار دارد.

طبق اطلاعات رسیده که موثق نیز هستند،این سینما از ۲۶ شهریور رسما بسته شده و سه نفر از نیروهای آن بلافاصله به سینمافرهنگ منتقل شدند.

علی صبوری نیز که کل سابقه سینمایی اش به زمان حضور میرزاخانی در تصویرشهر برمی گردد چند ماه پیشتر با حکم مدیر سینماشهر به مدیریت اسینمافرهنگ رسیده بود.

این اتفاق پس از لغو حکم مدیریت سینمافرهنگ که مدیر بنیاد فارابی به نام احمدرضا دانش زده بود،توسط هاشم میرزاخانی صورت گرفت!

شنیده ایم که همان زمان هاشم میرزاخانی شایعه کرده بود که چون دخل و خرج سینماناهید با هم نمی‌خواند قرار است این سینما به یک استودیوی مدرن و کامل صدا و موسیقی و فیلم تغییر کاربری دهد تا فیلم های در دست تولید از لحظه اول همه کارهای شان را در این استودیو انجام بدهند.

همچنین شنیده ایم وی در همین مدت کوتاه با جدیت به دنبال فروش سینماناهید بوده که ظاهراً موفق نشده است خریداری برای آن پیدا کند.

خدا کند این شنیده ها واقعیت نداشته باشد.رییس سازمان سینمایی نیز تحقیق کند که آیا چنین ماجرایی بوده یا خیر؟اگر بوده با مدیر خود برخورد کرده و اگر حقیقت نداشته آن را تکذیب کند تا اذهان صاحبان رسانه و اهالی قلم مغشوش نماند.

آدمی در می ماند که چه بگوید و چه بنویسد!همین چهارم شهریور بود که مدیر سینماشهر ادعا کرد تاکنون تعداد ۱۰۶ سالن جدید به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نیز ۳۰۰ سالن دیگر هم در مراحل مختلف ساخت قرار دارند که از این تعداد ۸۰ سالن آماده افتتاح هستند یا در مراحل نهایی آماده سازی قرار دارند.۲۲ روز بعد از این ادعا،سینمای تجهیز شده و قدیمی ناهید با دستور ایشان بسته شد!این چه معنایی دارد؟شما که نمی توانید سینمای وابسته به خود را بعد از صرف این همه هزینه باز نگه دارید،چگونه باور کنیم این ادعاهای تان را؟

با این سیاستی که در پیش گرفته اید،دیری نخواهد پایید که همین سالن های ادعایی نیز یکی یکی تعطیل شده و تغییر کاربری دهند؟!

مهم ترین کار در امر مملکت داری این است که اول داشته ها را حفظ کرد،بعد برای نداشته ها طرح ریخت و برنامه ریزی کرد.وقتی نمی توانید سالن های سینما را حفظ کنید،حتی سینمای خودتان را،چگونه می خواهید سالن سازی کنید؟اصلا این کار اصولی است؟!

خیلی جالب است که موسسه سینماشهر،با آن بودجه بی حساب و کتابی که در اختیار دارد،حتی نمی تواند یک سینمای وابسته به خود را حفظ کند!

اگر سینماناهید مخاطب نداشت یا کم مخاطب بود،باید مدیر موسسه و مدیر این سینما برنامه هایی را طراحی و اجرا می کردند تا پای تماشاچیان بیشتری را به سالن باز کنند.اگر ادامه کار این سینمای قدیمی به صرفه نبود،چرا این همه برایش هزینه کرده اند؟

رییس سازمان سینمایی توانایی ندارد به این امور رسیدگی کند یا خودش چشم روی چشم گذاشته تا نبیند چه بلایی دارند سر سینماهای قدیمی و خاطره انگیز ایران می آورند؟!

روابط عمومی سازمان سینمایی چرا درباره تعطیلی سینماناهید اطلاع رسانی نکرده و نمی کند؟چرا رییس سازمان سینمایی از مدیر زیر دستش درباره تعطیلی این سینما بازخواست نکرده و نمی کند؟

رییس سازمان سینمایی،چرا به جای رفتن سفرهای سیاحتی به اقصا نقاط ایران،سری به محله های تهران،به خصوص لاله زار نمی زند تا به عمق فاجعه تعطیلی سینماهای خاطره انگیز پی ببرد؟چرا به مدیر سینماشهر هشدار نمی دهد که کار شما ساخت و تجهیز سینماهاست،نه تعطیل و تقسیم کردن سالن های آنها؟!

شما که در امر سینماداری تجربه ای نداشته و ندارید،چرا از سینماداران اصیل و توانا مشاوره نمی گیرید؟(منظور برج سازان نیستند که تعدادشان مدام افزونی می گیرد)!

اگر شما به عنوان رییس سازمان سینمایی نتوانید با مدیر موسسه سینماشهر برخورد کرده و دوباره سینماناهید را بازگشایی کنید،بیش از پیش مطمئن می شویم که کلا با مقوله سینما بیگانه اید یا دوست ندارید اتفاق خوشایندی برای سینمای ایران بیفتد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + = 23