جشنواره فیلم‌های ورزشی برای تقدیر از قهرمانان است یا تحقیرشان؟!

خاصیت چنین جشنواره هایی جز بلعیدن بودجه،آن هم در بدترین وضع معیشتی مردم چیست؟

جشنواره فیلم‌های ورزشی برای تقدیر از قهرمانان است یا تحقیرشان؟!|سرزمین هنر|سینما

ملانصرالدین:فیلم سفارشی و مسئله دار «غلامرضا تختی» جایزه بهترین فیلم و کارگردانی بخش سینمایی ملی را به مدد دوستان دبیر جشنواره و محاسدان جهان پهلوان تختی از جشنواره بین المللی فیلم‌های ورزشی گرفت!

چه دلیلی دارد به فیلمی ناموفق که سعی در تخریب قهرمان و پهلوان ملی ایران داشته و دارد جایزه دهند؟واقعا داورانی که این رای را داده اند، وجدانا داوری کرده اند؟

فیلمی که جهان پهلوان ایران را شخصی منفعل نشان می دهد که به خاطر راه ندادنش به استادیوم کشتی و برخی مسائل خانوادگی دست به خودکشی می زند، لایق تقدیر است یا تنبیه؟!

وقتی مردم ایران ، کشتی گیران ، کشتی دوستان و منتقدان اصیل،به این فیلم روی خوش نداده و منتقدان دلسوز و میهن پرست با تیغ تیز نقد به آن تاخته و می تازند، شایسته گرفتن جایزه است؟

چند سال از اکران این فیلم ضعیف که برای تخریب قهرمان ملی ایران غلامرضا تختی تولید شد می گذرد،اما آنانی که از این جهان پهلوان دل خوشی نداشته و همیشه نسبت به وی حسادت داشته و کینه اش را به دل گرفته اند،همچنان به دنبال آسیب زدن به وجهه این ابرقهرمان ملی و دوست داشتنی ایران هستند،چرا؟!

چند بار باید تاریخ شهادت داده و فریاد بکشد که مردم ایران،از گذشته تا کنون،مرد بزرگ و پهلوان شان را دوست دارند،حتی نسل های بعد از او و بی شک نسل های آینده که ما نیز آنان را نخواهیم دید.

وقتی محمدرضا پهلوی با کمک تمام اعوان و انصارش نتوانست نام تختی را از اذهان پاک یا کمرنگ کند،امروز که تختی نام آورتر و محبوب تر از همیشه است،کسی یا جایی می تواند این کار را کند؟هرگز!

غلامرضا تختی محبوب القلوب است و محبت او را خدا در دل مردم انداخته ،چه کسی می تواند عشق و محبت الهی را سرد کرده یا به خشم و دشمنی تبدیل کند؟

اگر کشورهای صاحب سینما،حتی نمونه بسیار کوچک تری از زنده یاد تختی را داشتند،چنان قهرمانی از او می ساختند که تمام دنیا نامش را شنیده و انگشت به دهان بمانند.اینجا جهان پهلوان دارند،اما به جای تجلیل،تحقیرش می کنند!

وقتی دبیر چنین جشنواره ای آشنایی چندانی با سینما و ورزش نداشته باشد،معلوم است که بی خاصیت و بدون تاثیرگذاری برگزار شود و چنین اتفاقات ناخوشایندی نیز در آن بیفتد!

این جشنواره چه جایگاهی در ایران و جهان دارد؟علی رغم تبلیغات وسیعی که برای آن انجام شده و می شود،کمتر کسی با آن آشنایی دارد.

این گونه جشنواره ها،حکم دورهمی را دارد که در آن سفره ای پهن می شود برای جمع دوستان و آشنایان که لقمه ای از آن بردارند!

دادن جایزه به فیلم ضعیف و سفارشی «غلامرضا تختی»،نشان داد که این جشنواره دنبال ستایش ورزش و قهرمانان واقعی و مردمی نبوده و نیست و با دادن جایزه به یک فیلم مسئله دار و تاریخ گذشته ، سهوا یا عمدا برضد ورزش و اخلاق عمل کرده.

خاصیت چنین جشنواره هایی جز بلعیدن بودجه،آن هم در بدترین وضع معیشتی مردم چیست؟چه اتفاق مهمی را در عرصه ورزش ایران رقم زده است؟ چند قهرمان ملی را به مردم ایران و جهان معرفی کرده است؟چه تاثیری بر تولید فیلم های ورزشی در سینمای ایران گذاشته است؟هیچ!

چرا برای رسیدن به هیچ،باید جشنواره برگزار کرد و ریخت و پاش راه انداخت؟!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 3