تنها باید حرف کسانی را پذیرفت که شبیه گفته هایشان زندگی کنند

محمد آقازاده

عناوین سیاسی ، هنر و رسانه یی که افراد روی خود می گذارند کوچکترین اهمیتی ندارد.

نقاب هایی برای پوشاندن بد رفتاری ها:

اگر کنش آنها وثیقه این عناوین نباشند، در حقیقت این عناوین نقابی اند برای پوشاندن ابتذال رفتاری و کچ فکری گفتاری، برندی برای شهرت ، پست و عطش سیر ناپذیر برای دیدن شدن .

همین جعلی بودن عناوین باعث شده ما گرفتار واپسمانی تاریخی شویم و مفری برای رهایی از مشکلات نیابیم.

فعال هنری که پول شویی، سانسور و …را متعارف می داند ولی هر اعتراضی را نسبت به این پلشتی ها را نا متعارف می نامد عنوانی که بر خود نهاده است پوششی است بر منفعت جویی شخصی.

دروغ گویی منتقد:

منتقدی که یک خط نقد نمی تواند بنویسد دروغ می گوید، ناشران مجله و روزنامه یی با صفحاتی که منتشر می کند معامله می کند بدون آنکه ذره یی تعهد نسبت  به حقیقت داشته باشد معامله گر است و نه اهل رسانه.

روزنامه نگار، هنرمند و روشنفکری که باید طرف حقیقت بایستد مدام به  سمت قدرت و ثروت غش می کند و حتی همکاران خود را بخاطر حقیقت جویی شان طرد می کند توجیه گر رفتار زشت این و آن می شود نقاب دروغ بر خود نهاده است و بس .

لوس هایی که ننر بار آمدند و دروغگویی و پشت در هم اندازی حرفه اصلی آنهاست و با مدیری با هر سلیقه یی می سازند هر اسمی بر خود بگذارنند به عنوان جاعل باید رسوا شوند .

محمد آقازاده:

محمد آقازاده روزنامه نگار

در این میان آیا من که در باره دیگران این قضاوت را دارم بهتر از دیگران و یا بدتر از آنها هستم، نمی دانم و اصلا مهم نیست بدانم .

از نظر تاثیر گذاری بعد از عمری نوشتن همچنان در نقطه صفر ایستاده ام.

ولی می دانم بسیار آشفته و سرگردانم، بخاطر ترس از آلوده شدن خودم را به انزوای بی پایان تبعید کرده ام و خوش باورانه به  کسانی اعتماد کردم که ذره یی به قول و قرارهایشان متعهد نیستند.

به قول نیچه وقتی زیاد به مغاک خیره بشوی شبیه آن می شوی، از آینده کشور بیمناکم، چون مایی که باید نوری بر تاریکی ها بتانیم ،خود بخشی از تاریکی شده ایم.

تا دسته جمعی خود را در لهیب آتش سوزان انتقاد نسوزانیم و از نو  خویشتن خویش را نسازیم و به قول حافظ طرحی نو در نیفکنیم راه رهایی از ظلمت را نخواهیم یافت.

تازه بعد از آن می توانیم در مورد تئوری  نحله ها و عنوان ها وارد گفت و گوی انتقادی شویم البته پیش از آن راه فهم درست آنها را باید بیابیم و بعد می توانیم از عناوینی استفاده کنیم که وفاداری، تعهد و شرافت را می طلبد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 − 51 =