مادربزرگ «خونه مادربزرگه» یا خانه سینما؟!

مرضیه خانم،شما را نه به عنوان مدیرکل،بلکه مادربزرگ به خانه سینما آورده اند که با حضور تان مظلوم نمایی کرده و با فریب افکار عمومی به اهداف خود برسند.

مادربزرگ «خونه مادربزرگه» یا خانه سینما؟!سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

هم میهن-مرضیه برومند:من مثل مادربزرگ «خونه مادربزرگه» هستم که با مخمل انحصار‌طلب که هیچ‌کس را به غیر از خودش نمی‌دید، تعامل می‌کرد.

مرضیه خانم برومند،هرگز باور نداشته و ندارم که شما مانند مادربزرگ «خونه مادربزرگه» باشید،چون شخصیت اش با شما زمین تا آسمان فرق داشت.تا آنجا که می دانیم اصلا اهل تعامل نبودید،به خصوص با همکاران و اهالی رسانه.

شما الان مادربزرگ «خونه مادربزرگه» نیستید،مادربزرگ خانه سینما هستید و بس.امروز یک فرق با آن دوران دارید،الان اهل تعامل شده اید،البته فقط تعامل با رییس هیات مدیره این خانه و افرادی که او معرفی می کند! دیدارتان با چند منتقد محدود و معدود و بیانیه نویس انجمن منقدان و نویسندگان سینمایی هم تعامل نبود!

شما تاکنون با بزرگان جامعه منتقدان و نویسندگان سینمایی غیر وابسته و مستقل که شهره شهر هستند،حتی تماس تلفنی هم نداشته اید،چه رسد به تعامل!بنابراین شعارهای شما مبنی بر تعامل با اهالی رسانه را نپذیرفته و نمی پذیریم،همچنانکه این ادعا را از ناحیه مدیران دولتی و بخش خصوصی سینما قبول نکردیم.

این مهم اظهر من الشمس است که خانه سینما بودجه خوار سازمان سینمایی است.کتمان آن دست و پا زدن در مرداب پنهان کاری و عوام فریبی است.پیش از شما نیز ادعای استقلال را از زبان مدیران قبلی و اعضای اسبق و سابق خانه سینما شنیده و خندیده ایم،چون حقیقت را دانسته و می دانیم.

حسین انتظامی رییس وقت سازمان سینمایی در یکی از شفاف سازی هایی که منتشر کرد،خانه سینما را به درستی و برای اولین بار یکی از زیرمجموعه های این سازمان معرفی کرد.

اگر کل کارنامه دوره انتظامی را قبول نداشته باشیم،اما این خدمت بزرگ او به مردم و جامعه سینما را فراموش نکرده و نخواهیم کرد.

شما، رییس هیات مدیره و دوستان تان که عضو سابق و اسبق این هیات بودند،هرچقدر فریاد زده و گلوپاره کنید که خانه سینما مستقل است،دیگر کسی باور ندارد.بیهوده خود را خسته نکنید،زیرا مدت هاست حنای سردمداران خانه سینما نزد مردم،اهالی رسانه و سینماگران رنگ باخته و کارایی ندارد.لطفا مدام بر این طبل تو خالی نکوبید که جز دردسر برای شما و ما حاصلی نداشته و ندارد.

انحصارگرایی در دولت،بخش خصوصی،تلویزیون،نهادها،رسانه ها و…از دیرباز بوده و خواهد بود و با تغییرات نیز از بین نرفته و نخواهد رفت،اما انحصارگرایی ای که در سینمای ایران،به خصوص خانه سینما وجود داشته و دارد،هرگز در جایی،نه دیده،نه خوانده و نه شنیده ام!

سردمداران خانه سینما مدام فریاد زده و می زنند که سینما باید در دست ما باشد.ما باید برای سینما و سینماگران تعیین تکلیف کنیم.ما باید مجوز فیلم اولی ها را بدهیم.هرکس می خواهد فیلم بسازد باید عوامل اصلی آن عضو این خانه باشد و ما تایید کنیم و….

اتحادیه تهیه کنندگان نیز همه چیز را در انحصار خود می خواهد.همه می خواهند اختیاردار سینمای رو به موت ایران باشند،اما قدمی برای احیای آن برنداشته و ریالی نیز از حساب خود برای بهبود حال خرابش هزینه نکره و نمی کنند!

مرضیه خانم،اگر نام این انحصارگرایی نیست،پس چیست؟آیا در هالیوود صاحبان کمپانی های معظم گفته اند که ما باید برای کل سینمای آمریکا تعیین تکلیف کنیم؟آیا برای دولت آمریکا خط و نشان کشیده اند؟

در اروپا و حتی کشورهای میکروسکپی که با چشم مسلح به سختی می توان مکان شان را روی نقشه پیدا کرد نیز چنین درخواستی نداشته و ندارند،زیرا می دانند که انحصارگرایی یعنی مرگ سینما.

تاریخ چند دهه اخیر را ورق بزنید و ببینید از زمانی که خانه سینما تشکیل شده،چقدر اوضاع سینمای ایران وخیم و اسفناک شده است!

منم منم گفتن ها و انحصارگرایی مطلق خانه سینما و تسلیم شدن محض معاونان و روسای سینمایی وقت مقابل انحصارطلبان این خانه،سینمای ایران را رو به قبله خوابانده و در گوش سنگین اش لالایی مرگ می خوانند.

بساط این منم منم گفتن ها و انحصارگرایی دولتی و خصوصی در سینمای نگون بخت ایران کی قرار است جمع شود؟!تا دُم منم منم گوها و انحصارگرایان روی کول شان قرار نداده و طرد نشوند،سینمای ایران هرگز روی آرامش را نخواهد دید تا اینکه بمیرد و در گور تاریخ دفن شود.

مرضیه خانم،شما را نه به عنوان مدیرکل،بلکه مادربزرگ به خانه سینما آورده اند که با حضور تان مظلوم نمایی کرده و با فریب افکار عمومی به اهداف خود برسند.

سردمداران خانه سینما و هم پیمانان آنان،فقط به عنوان مادربزرگ به شما احترام می گذارند.روراست می گویم،به عنوان مدیرکل خانه سینما اصلا شما را قبول نداشته و حتی برای حرف های تان در خانه سینما و بیرون آن،تره هم خرد نمی کنند.

مرضیه خانم،اولین حکمی را که امضا و رسانه ای کردید،دیکته آن با خودتان بود یا دیگران؟!اگر هم فرض بر محال خودتان دیکته کرده باشید،با شناختی که سینماگران و به ویژه اهالی رسانه از رییس هیات مدیره و عوامل اش دارند،آن را باور نکرده و نخواهند کرد.

خانم مرضیه برومند،چون شما را دوست داریم،توصیه می کنیم مانند خواهرتان احترام السادات،احترام خود را حفظ کنید و از مدیرکلی صوری خانه سینما هرچه زودتر استعفا دهید.بگذارید احترام تان محفوظ بماند.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 8 = 1