گفتگو با تماشاگران فیلم نیمه شب اتفاق افتاد

فیلم نیمه شب اتفاق افتاد هفته ی دوم اکران خود را پشت سر میگذارد و در این مدت استقبال نسبتاً خوبی از فیلم بعمل آمده است. به همین مناسبت همکار ما در پردیس سینمایی ملت با تعدادی از تماشاگران فیلم گفتگو کرده و نظرات آنها را در باره فیلم جویا شده است.

  • فکر می کنم فیلم نیمه شب اتفاق افتاد سرگردانی زن معاصر رو بین معشوق بودن، مادر بودن ، دختر بودن و همسر بودن روایت میکنه و فکر میکنم که برای نسل جدید لازمه که یه همچین مولفه هایی رو بهش دقت بکنند چون عشق یه اتفاقه ولی عشق ورزیدن رو باید مدیریت کرد و مناسب شرع و عرف و قانون تدارک دید شاید بهم خوردن این معادلات ماجراییه که در فیلم نیمه شب اتفاق افتاد میفته.
  • به نظر من نکته ی خوبی که فیلم نیمه شب اتفاق افتاد نشون داد اون تضادی بود که در جامعه ما وجود داره و اتفاقاتی که شرایط مشابه برای یک مرد میفته و برای یک زن میفته . اون در واقع بدبختیایی که نهایتا برای یک زن میفته و اوج درموندگی اون زن ناعدالتی رو در جامعه ما خیلی خوب نشون داد. من بازیگرا رو دوست داشتم خانم اسکندری خیلی خوب بود. کلا به نظرم بازی ها خیلی خوب بود. خوشحالیم که اومدیم
  • فیلم خوبی بود عمیق بود مشاوره روانی زیست شناسی قوی پشتش داشت .قوی بودن یک خانم که تو چه شرایطی ممکنه قرار بگیره رو خیلی خوب به تصویر کشیدکه یک خانم در چه صحنه هایی چه واکنشی میتونه داشته باشه . عشق در سن متفاوت رو که نشون داد که خودش ریشه ی روانشناسی داره که پشت اون فیلم بوده. موسیقی و انتخاب لباسش هم خیلی خوب بود. کارگردانش هم خیلی خوب بود که ما نمیشناختیم ولی خیلی غافلگیر شدیم که یک خانم جوان همچین فیلمی ساخته.
  • بی نظیر بود. نمیتون بگم تلخ ترین فیلمی که تا الان دیدم ولی تآثیر گزار ترین فیلمی که تا الان دیدم بود. حس ها رو خیلی خوب نشون داده بود.
  • به نام خدا. فیلمی که از خانم تینا پاکروان الان مشاهده کردیم من این بار دومین بار بود که این فیلمو نگاه کردم؛ بار اول تو جشنواره دیدم و اون موقع هم تحت تأثیر قرار گرفتم. داینامیک بودن فیلم فوق العاده بود. حرفه من کارگردانیه و جنس فیلم و فیلم ملودرام رو میشناسم. خانم پاکروان فوق العاده این فیلم رو کار کرده بود. و اینکه ما اگر بتونیم این رو در جامعه مون جا بندازیم که همه عشق ها فاسد نیست و همه عشق ها قرار نیست به هرز نگری ختم بشه ، خیلی عشق ها مادرانه س. من واقعا هر دوباری که این فیلم رو دیدم گریه کردم هم خودم و هم اعضایی که با من اومده بودن. من این فیلم رو واقعا دوست داشتم امیدوارم که از این فیلما بیشتر ساخته بشه من الان حالم یه ذره دگرگون شده بعد از ابد و یک روز این دومین فیلمی بود که روی من تأثیر گذاشت امیدوارم بتونیم زمینه ای رو فراهم کنیم کنیم که مردم باور پذیر تر بشن نسبت به مسائل روز اجتماع و سطحی نگری بهش نگاه نکنن.
  • من چند تا نکته رو مطرح می کنم. یک اینکه قسمت منفیش اینه که متأسفانه در ایران ما به کار همه کار داریم. این دو تا آدم، آدم بزرگ بودن و میتونستن تو هر سنی عاشق همدیگه باشن. ولی تو اون مقطع همه کار و زندگیشونو ول کردن از آقای آتیلا پسیانی تا بچه های ریز اون باغ رفتن تو بحر کار اینا که چرا الان اینا دارن با هم اضافه صحبت می کنن. این تجاورز به حریم زندگی خصوصیه که متأسفانه هست از در خونمون هست تا محل کار. مطلب دوکم اینکه متاسفانه انقد فرهنگ تو جامعه ما رشد نکرده که ما به انتخاب همدیگه احترام بذاریم. یه خانم و آقای در اون سن یک تصمیمیم میگیرن و همه دلشون میخواد به نوعی در اون تصمیم دخیل باشن یا تشویق کنن یا باهاش مخالفت کنن. و نهایتا اینکه انقد امنیت در روابط اجتماعی وجود وجود نداره که و این یه واقعیتیه و الانم هست یعنی تو خونه خودتونم شما یه تصمیمی میگیرید از ریزو درشت فامیل میخوان در جریان قرار بگیرن تا دوستان و اطرافیان.  و یک نتیجه گیری میشه ازش کرد که ما هنوز انتخابات و تصمیمامون تابع اطرافیانمونه اتفاقی که تو اون نیمه شب افتاد حاصل دخالت های اطرافیان بود.
    فیلم نیمه شب اتفاق افتاد
                                              اکران مردمی فیلم نیمه شب اتفاق افتاد

     

     

    عکس و گزارش: رحمان کاظمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 68 = 71