هرج و مرج و خودسری در سینمای ایران، کی پایان می گیرد؟!

سال ها فریاد زده و نوشته ایم که اکران فیلم ها،فقط و فقط به پخش کننده و سینمادار مربوط است و بس و تا شورای صنفی وجود دارد،محال است مشکل اکران فیلم در سینمای ایران حل شود.

هرج و مرج و خودسری در سینمای ایران، کی پایان می گیرد؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

روزنامه جام‌جم -حبیب اسماعیلی عضو شورای صنفی نمایش: ترکیب فیلم‌ها برای اکران نه به‌عهده وزارت ارشاد است نه به‌عهده شورای صنفی اکران.

گویا هرج و مرج و خودسری در سینمای ایران حالاحالاها ادامه داشته و پایانی برای آن نمی توان متصور شد!هر کس و هر جایی ساز خودش را می زند.سینمایی ها این وسط مانده اند به ساز که برقصند؟!

اخیرا یکی از پخش کنندگان کم کار که مانند دیگر همکارانش صاحب موقت سالن سینماهم شده ،ادعا کرده که شورای صنفی نمایش هیچ کاره است!اگر هیچ کاره است چرا وجود دارد؟ سینمایی ها و مردم را سر کار گذاشته اید؟!

جالب است که این فرد خودش هم عضو شورای صنفی نمایش است!با این ادعایی که کرده اید،حضور شما در این شورا چه صیغه ای است؟!

همه شاکی هستند که وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش چوب لای چرخ اکران فیلم می گذارند.با این حساب باید این وزارتخانه و این شورا را بی تقصیر دانست و یقه پخش کنندگان و سینماداران را به خاطر آشفتگی در چرخه اکران فیلم گرفت!

جالب است که چندی پیش،علاوه بر شورای صنفی نمایش،شورای عالی اکران هم داشتیم!جناب پخش کننده لطفا واضح و مبرهن بفرمایید که مسوولیت اکران فیلم با سینماداران و پخش کنندگان است یا شورای صنفی نمایش؟

اگر شورای صنفی نمایش هیچ کاره است،لطفا جواب دهید چرا آنان ترکیب فیلم ها و زمان اکران را اعلام می کنند؟قراردادهای اکران در این شورا بسته می شود یا در پستوی دفاتر پخش؟سرگروه سینماها را چه کسی یا چه جایی تعیین کرده و می کند؟

این شما بودید که کودکی به نام گروه هنر و تجربه را از زیر بته به عمل آوردید یا شورای صنفی نمایش؟مسبب باید مسوولیت را به گردن بگیرد؟

جناب پخش کننده،آیا وزارت ارشاد در شورای صنفی نماینده دارد یا ندارد؟اگر این شورا لولوی سر خرمن است،چرا جلسات آن به جای پستوی دفاتر پخش یا بالکن سالن های سینما در خانه سینما برگزار می شود؟!

سال ها فریاد زده و نوشته ایم که اکران فیلم ها،فقط و فقط به پخش کننده و سینمادار مربوط است و بس و تا شورای صنفی وجود دارد،محال است مشکل اکران فیلم در سینمای ایران حل شود.

اگر به حرف ما رسیده اید و می خواهید به آن عمل کنید،باید بدانید شتر سواری دولا دولا نمی شود!سریعا انحلال شورای صنفی را اعلام کرده و خیال همه را راحت کنید.

مسوولیت انبوه فیلم های پشت سد اکران مانده به عهده کیست؟اگر برعهده سینماداران و پخش کنندگان است،مردانه جلو بیایند و تقصیر را به گردن بگیرند.اگر شورای صنفی نمایش مقصر است،آن را اعلام کنید.

چگونه است که شما تصمیم گیرنده هستید،اما به قول خودتان وزارت ارشاد در اکران عید دخالت مستقیم دارد؟!یک چیزی بگویید که با عقل جور دربیاید!

این همه فیلم اکران شده و می شود،اما همیشه سخنگوی شورای نمایش ترکیب فیلم ها را برای اکران اعلام می کند!چرا سخنگویان انجمن سینماداران و پخش کنندگان چنین نمی کنند؟!

جناب پخش کننده چند شغله،شما که شورای صنفی نمایش را هیچ کاره می دانید،چرا همین امروز از این شورا استعفا نمی دهید؟اصلا چرا عضویت آن را پذیرفتید؟

با این ادعایی که کردید،از امروز تمام صاحبان فیلمی که آثارشان پشت سد اکران مانده است،گریبان شما را چسبیده و رها نخواهند کرد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 41 = 50