بازی ملی، سرگرمی فراملیتی

خوشبختانه فضای پلتفرم های شبکه خانگی لااقل در ارائه محصولات مختلف ایرانی و خارجی، انحصار چندانی ندارد و به لطف عدم پذیرش کپی رایت!انواع و اقسام سریال و فیلم خارجی با دوبله و بی دوبله در شبکه خانگی در کنار محصولات وطنی در حال عرضه است‌‌.

بازی ملی، سرگرمی فراملیتی|مسعود احمدی|سرزمین هنر|سینما

زمانی نه چندان دور را یادمان می‌آید که یکی از دو کمپانی خودروسازی وطنی با شعار خودروی ملی افتخار ملی به دنبال تهییج مشتری برای خرید خودروهای وطنی بود، با این حال آن قدر در ارتقای کیفیت و به روز کردن صنعت خودروسازی اهمال شد که این شعار به لطیفه ای بدل شد میان مشتریان.

اگر صنعت خودروسازی ملی با وجود سابقه ای بیشتر از خودرو سازان کره‌ای، به جایی نرسید یک دلیلش ایجاد انحصار و عدم واردات خودروهای خارجی و وضع مالیات سنگین بر واردات بود.‌‌..

خوشبختانه فضای پلتفرم های شبکه خانگی لااقل در ارائه محصولات مختلف ایرانی و خارجی، انحصار چندانی ندارد و به لطف عدم پذیرش کپی رایت!انواع و اقسام سریال و فیلم خارجی با دوبله و بی دوبله در شبکه خانگی در کنار محصولات وطنی در حال عرضه است‌‌.

همین فقدان انحصار بوده که باعث شده هم در زمینه تولید سریال وهم تولید برنامه، قدری جانب مخاطب نگاه داشته شود. از جمله برنامه های وطنی پلتفرم ها برنامه ای بازی-رقابتی است به نام «دست به مهره» که با کارگردانی امید سهرابی، تهیه‌کنندگی مهدی یاری و مجری طرحی صادق یاری در موسسه سرورسانه پارسیان تولید شده‌‌.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

بازی-رقابت «دست به مهره» با حضور تیم‌های دونفره و استفاده از چهره هایی مثل علیرضا خمسه،هومن برق نورد،امیرحسین رستمی،علی اوجی،غلامرصا نیکخواه،سیاوش چراغی‌پور،بهرنگ علوی،خسرو احمدی،بیژن بنفشه‌خواه،امیر کربلایی زاده،محمد شیری و فرید سجادی حسینی-… تولید شده.

هدف این مجموعه ساختن یک سری بازی های تازه برای مخاطب بوده. برخی از بازی های «دست به مهره» مانند آن پیش بینی بادکنکی یا اجرای موزیکال ضرب‌المثل‌ها می‌تواند تازه و نو باشد و برخی بازی ها نیز مثل مشاعره و بیست سوالی برگرفته از بازی های قدیمی ایرانی است که در دورهمی های خانوادگی دیده می‌شد.

«دست به مهره» بسیار زیاد قابلیت توسعه و گسترش را دارد و حتی می‌توان از صاحبان کافه بازی ها خواست به تماشای این مجموعه نشسته و سپس آرای خود برای ارتقای این مجموعه را با تولیدکنندگان در میان گذارند.

«دست به مهره» را می‌توان مصداق تولید ملی دانست که اگر با ترمیم و اصلاح همراه شود و با تمرکز بر بازی های جذاب تر پیش برود و البته کاری کنند که چهره های شهیر کنار مخاطب عام این بازی ها را انجام دهند شاید بتواند به اولین رئالیتی‌شوی کاملا ملی در حوزه بازی بدل شود و چه بسا جای کار استفاده در دیگر کشورها را داشته باشد.

در طی این مسیر همان قدر که نیاز به ممارست و دقت برادران یاری به عنوان تهیه‌کننده است نیاز به حمایت دستگاه های متولی فرهنگی و به ویژه ساترا از چنین خلاقیت هایی هم هست. باید علاقه مندان نوآوری را دلگرم کرد و اجازه داد به جای کپی کاری باز هم به سمت نوآوری بروند‌‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

31 − 27 =