مرضیه برومند کارآگاه شمسی را استخدام کند تا صندوقچه مهری مهرنیا را بیابد!

مرضیه برومند برای اینکه نشان دهد تابع محض هیات مدیره نیست، باید خودی نشان دهد و در چارچوب اساسنامه خانه سینما کاری چشمگیر انجام دهد که به چشم بیاید.

مرضیه برومند کارآگاه شمسی را استخدام کند تا صندوقچه مهری مهرنیا را بیابد!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

ایسنا-مرضیه برومند:قول می‌دهم که تلاش کنم تا تعادلی بین عقلانیت و احساساتم ایجاد کنم که بدون سیاست‌زدگی برنامه های هیأت مدیره را اجرا کنم.

مراسم تودیع منوچهر شاهسواری و معارفه مرضیه برومند،با دعوت از برخی رسانه هایی که همسو با هیات مدیره جدید بودند و هستند برگزار شد.از همین ابتدا نشان دادند که قرار است در خانه سینما،همچنان تبعیض جریان داشته و تقویت شود!

در این مراسم،به جز یک نفر،کسانی صحبت کردند که در زمان مسوولیت شان یا حضور در هیات مدیره،آسیب های فراوانی به ارکان خانه سینما و سینماگران زدند و قرار است همچنان بزنند.

مرضیه برومند در نگاهش آن برق همیشگی نبود،شاید برمی گردد به این گفته که قول می دهم بدون سیاست زدگی برنامه های هیات مدیره را اجرا کنم!انگار گربه را دم حجله کشته اند که این چنین می گوید.

پیش از این گفتم و نوشتم که مرضیه برومند دو راه بیشتر ندارد،یا باید خودش باشد و تسلیم تعیین تکلیف هیات مدیره نشود،یا چشم بسته همه چیز را بپذیرد و دم نزند!گویا وی راه دوم را پذیرفته است که رییس هیات مدیره لبخند پیروزی روی لبش نشانده است!

اگر تصمیمات هیات مدیره برعلیه خانه سینما و سینماگران هم باشد،باز برومند بی چون و چرا آنها را اجرا می کند؟

آیا می خواهد شاهد درگیری بین صنوف و اعضا باشد و دم نزند؟

می خواهد ناظر تبعیض ها باشد و لب از لب باز نکند؟

اگر چنین کند که نه مدیرعامل خانه سینماست و نه مرضیه ای که می شناختیم.

از شواهد و افرادی که دوباره از پستوهای خانه سینما بیرون آمده اند،معلوم است که هیات مدیره جدید خواب های خوشی برای سینما و سینماگران ندیده و نخواهد دید.

در این دوره، بی شک درگیری ها به اوج رسیده و دوباره شاهد بیرون آمدن شمشیرهای نفرت و کینه از نیام دشمنی بیرون خواهد آمد و سینماگران و اعضای خانه سینما یکدیگر را به شدت زخم خواهند زد.

مرضیه برومند اگر تکیه به دیوار هیات مدیره دهد و پشت به  سینماگران و اعضای گرفتار خانه سینما کند،نمی تواند بین همه تعادل ایجاد کند،زیرا خودش عدالت را منکر شده است.

این هیات مدیره ای که با هزار حرف و حدیث روی کار آمده و هنوز به کار غیرقانونی و خارج از اساسنامه خانه سینما پاسخی نداده، مطمئنا مانند همیشه،اعضا و سینماگران را به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم خواهد کرد.افرادی که در این مراسم حضور داشتند،تایید این ادعاست.

آیا اولویت سیزدهم هیات مدیره برای مدیرعاملی خانه سینما،از اعتبار و پشتوانه کافی و وافی برخوردار است تا بتواند مقابل زیاده طلبی ها و تمامیت خواهی ها بایستد؟!

تبعیض، زهر هلاهل است و همچنان در رگ های خانه سینما جریان دارد و شدت هم خواهد گرفت.اگر به مصاحبه های همراه با اشک و آه سینماگران گرفتار،چه مرده و چه زنده نگاهی بیندازید، متوجه تلخی و سنگینی این تبعیض خواهید شد.

مرضیه برومند برای اینکه نشان دهد تابع محض هیات مدیره نیست، باید خودی نشان دهد و در چارچوب اساسنامه خانه سینما کاری چشمگیر انجام دهد که به چشم بیاید.یکی از این کارها،پیگیری اتفاقات ناپسندی است که پیش از این در خانه سینما افتاده است.

اولین اقدام مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل خانه سینما،می تواند این باشد که به دنبال صندوقچه اسرار زنده یاد مهری مهرنیا بگردد، زیرا در آن جهان نیز چشم به راه کسی است که صندوقچه عزیز و تاریخی اش را بیابد و به دست اهلش برساند.

اگر این اتفاق مهم بیفتد،روح آن مرحومه پس از چندین سال به آرامش خواهد رسید،زیرا تا آخرین دم حیات دل نگران این صندوقچه بود.

مرضیه برومند می تواند کارآگاه شمسی را دوباره استخدام کند تا این صندوقچه اسرار آمیز را که بخشی از تاریخ تئاتر و سینمای ایران را در سینه خود جای داده بیابد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1