صعود یا سقوط یک وزیر!|سرزمین هنر

صالحی، وزیر        موفقی نبود و در حوزه رسانه و مطبوعات هم صاحب دانش و تخصص نیست، تردید وجود ندارد.

صعود یا سقوط یک وزیر!|سرزمین هنر|جبارآذین|فرهنگی

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و ملت ایران،با سنت انتصاب و جابجایی مسوولان در پست ها و مقام های مختلف که اغلب هیچ گونه تناسبی با دانش ها و تخصص های افراد ندارد،به خوبی آشنا هستند.

به ویژه عادت کرده اند، چنانچه شخصی از کاری برکنار شد و یا دوران فعالیتش در جایی به پایان رسید،او را در جای دیگر و سمت بالاتر ببینند،اما مورد اخیر بسیار غیرعادی و عجیب می نماید. چراکه این بار کسی ازیک مقام بالاتر به مقام پایین تر نزول کرده است!

با آسمانی شدن سیدمحمود دعایی، سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات، سیدعباس صالحی، به جانشینی او منصوب شده است.صالحی در دولت روحانی، معاون و وزیر ارشاد و جزو مسوولانی بود که صندلی ارشاد برای مدیریت او بسیار بلندتر می نمود.

او در مدت کرسی داری ارشاد،به غیر از چند مورد جابجایی و دید و بازدید و گذران باری به هرجهت امور آن وزارتخانه،هیچ اقدام مهم        و اساسی و شاخص فرهنگی،هنری و رسانه ای و سینمایی انجام نداد و سرانجام ارشاد را به حال خود گذاشت و رفت.

اکنون خبرها ازسپرده شدن موسسه و روزنامه قدیمی اطلاعات که زایشگاه و پرورشگاه صدها صاحب قلم و هنرمند بوده،به او حکایت دارد.اینکه چطور شده است،یک وزیر پبشین به مقام بسیار پایین تر از وزارت تن داده و سرپرستی موسسه اطلاعات را پذیرفته،ابهام آمیز است.زیرا امور مطبوعات، تنها یکی از بخش های وزارت ارشاد است و روزی او افزون بر این بخش بر کل ارشاد حکم می راند.

اگر صالحی بعد از سال ها کار در موسسه اطلاعات، راهی وزارت  ارشاد می شد، شاید کمی تا قسمتی قابل تامل بود،اما اکنون…در هر حال به رغم هرنیت،هدف و سیاستی که در پس این جابجایی صندلی های بلند و کوتاه بوده است، در این واقعیت که صالحی، وزیر        موفقی نبود و در حوزه رسانه و مطبوعات هم صاحب دانش و تخصص نیست، تردید وجود ندارد.

او که از وزارت، نمره قبولی نگرفت، باید منتظر ماند و دید با اطلاعات چه می کند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 18 = 27