آقای وزیر،هنوز استعفا نداده اید؟چرا؟!

آقای وزیر ارشاد،بخش مهمی از هنرمندان کشور،به خصوص در عرصه تئاتر،موسیقی،ادبیات و سینما،از گذشته دور تا امروز متعلق به استان فرهنگ پرور گیلان بوده،هست و خواهد بود.

آقای وزیر،هنوز استعفا نداده اید؟چرا؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|فرهنگی

اتفاق ناخوشایند و مصیبت باری که در گیلان رخ داد، بسیار سنگین و اسفناک بود و هست که با تغییر مدیرکل خطاکار ارشاد گیلان نمی توان بر آن سرپوش نهاد و دچار مشمول زمان کرد.شاید اگر این اتفاق در وزارتخانه یا سازمان دیگری صورت می گرفت،می شد با یک استعفا آن را ماست مالی کرد،اما در وزارت ارشاد هرگز!

هر کجای جهان که چنین اتفاق آزاردهنده یا خفیف تر از آن افتاده،اولین اقدام استعفای وزیر مربوطه و عذرخواهی رسمی وی از مردم و هنرمندان بوده است.این حداقل کار است.برخی نیز برای خود مجازات های شدیدتری اتخاذ کرده اند که بر زبان نمی آوریم.

آقای وزیر ارشاد،شما مسوول مستقیم این اتفاق شوم هستید و باید با این قضیه به گونه ای برخورد کنید که مردم و هنرمندان ایران و گیلان، درک و فهم کنند که بیش از آنان زخم خورده و آسیب دیده اید.

اثبات این مهم،عذر خواهی رسمی از هنرمندان و مردم است و در پی آن تسلیم کردن استعفای خود.شاید این گونه، زخمی که بر جان و تن هنرمندان و اهالی گیلان،حتی همه مردم ایران نشسته کمی التیام پیدا کند.

عجیب است وزارت ارشادی که باید ارشاد کننده مردم و هنرمندان باشد،خودش به شدت احتیاج به یک مرشد دارد!

بی شک مدیرکل خطاکار ارشاد گیلان،توانسته با ریاکاری و مجیز گویی دل شما و برخی از مسوولان را به دست آورد.نباید به ریاکاران و مجیز گویان پست و منصب داد،زیرا جز منافع شخصی و آسیب زدن به سرمایه های ملی و فرهنگی ایران بزرگ،چیز دیگری در سر نداشته و ندارند.

از روزی که این فرد را بر مصدر مدیرکلی اداره کل ارشاد استان گیلان نشاندید،هنرمندان گیلانی به دلیل شناختی که روی این فرد داشتند،به شدت معترض بودند،به عنوان وزیر ارشاد،چرا گوش به این اعتراضات ندادید؟یکی از مواردی که آنان از مدت ها پیش مطرح می کردند،یعنی پیش از دست به دست شدن ویدیوی مذموم،همین مشکل اخلاقی او بود،چرا گوش نکردید؟چرا تحقیق نکردید تا مشخص شود حقیقت دارد یا ندارد؟

آقای وزیر ارشاد،بخش مهمی از هنرمندان کشور،به خصوص در عرصه تئاتر،موسیقی،ادبیات و سینما،از گذشته دور تا امروز متعلق به استان فرهنگ پرور گیلان بوده،هست و خواهد بود.شما باید با دانش ترین و پاک ترین فرد از نظر اخلاقی را بر مصدر ارشاد گیلان می نشاندید،چرا چنین نکردید؟چرا بدترین شخص را مسوولیت دادید تا فاجعه بیافریند؟

آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شما جمعه  ۲۳ تیر ۱۴۰۲در رشت حضور داشتید و چند روز بعد خبر برکناری مدیرکل سابق ارشاد گیلان رسانه ای شد.آیا آن زمان در جریان خطاکاری وی بودید یا خیر؟

واقعا نمی دانیم چرا بعد از این اتفاق شوم هنوز استعفا نداده و همچنان بر مصدر نشسته اید!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 6