سینماگران اصیل،دست به دست هرکسی نمی دهند!

ما و سینماگران اصیل که راه های برون رفت از انواع بحران ها در عرصه سینما را دانسته و می دانیم،به هیچ وجه حاضر به دیدار شما و مدیران بالادست تان،حتی از فاصله ای بعید هم نیستیم،چه رسد به اینکه دست در دست شما قرار دهیم!

سینماگران اصیل،دست به دست هرکسی نمی دهند!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

مهر-هاشم میرزاخانی: باید دست به دست هم دهیم تا مخاطب را با سینما آشتی دهیم.

جناب هاشم خان،واقعا انتظار دارید کسی دست در دست شما بگذارد؟!با خود چه فکری کرده اید؟ چه کسی حاضر است دست به چنین اقدامی بزند؟اصلا چرا باید چنین کنند؟!

شما کجای سینمای ایران قرار داشتید و دارید که چنین پست مهم و نان و آب داری را در اختیارتان گذاشته اند؟بهتر از هرکسی دانسته و می دانید که سینمای ایران جای شما نیست و سینماگران اصیل هرگز امثال شما را سینمایی ندانسته و نخواهند دانست!

بگویید در این پست هایی که تاکنون در عرصه بی در و پیکر سینمای ایران توسط مدیران نامدیر در اختیار شما قرار داده شده،چه گلی به سر سینمای سرشکسته ایران زده یا چه گرهی از مشکلات آن باز کرده اید(البته به جز بهم ریختن اساس ساختمان پردیس ملت که ساخته دست یک معمار آلمانی بود!)؟

شما در همان روزهای آغازین کارتان در موسسه سینماشهر که این پست اصلا برازنده شما نبود،نیست و نخواهد بود،نقشه تکه تکه کردن سینمافرهنگ را در سر می پروراندید،اگر مطلبی ننوشته و هشدار نمی دادیم،الان سالن این سینمای قدیمی و خاطره انگیز مانند خربزه چند قاچ شده بود!

ما و سینماگران اصیل که راه های برون رفت از انواع بحران ها در عرصه سینما را دانسته و می دانیم،به هیچ وجه حاضر به دیدار شما و مدیران بالادست تان،حتی از فاصله ای بعید هم نیستیم،چه رسد به اینکه دست در دست شما قرار دهیم!

واقعا این فکر به ذهن خودتان آمد یا مدیر پردیس ملت که شما وی را بر آن گماردید یا… به ذهن تان انداختند؟خیلی عجیب است که چنین فکری کرده یا برای تان کرده اند،چون هرگز چنین اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد!

از نظر ما و سینماگران واقعی و کاربلد،اولین و مهم ترین راه برون رفت سینمای ایران از بحران های متوالی،این است که مدیران بالادست شما و صد البته افرادی مانند خودتان که هیچ سنخیتی با سینمای ایران نداشته و عرق و عشقی نسبت به سینما ندارید،هرچه زودتر مسندهای اشغال شده را ترک کنید تا مدیرانی که شایستگی داشته و عاشق سینما هستند بر آن مسندها تکیه بزنند.آن وقت شاهد خواهید بود که در اندک زمانی درخت پیر،بیمار و دلشکسته سینمای ایران دوباره شکوفا شده و شکوفه های رنگین بر شاخه های ستبرش بنشیند.

پس لطفا اصلا به این فکر نکنید که ما و سینماگران اصیل و عاشق،حتی نیم نگاهی از فاصله دور و امن نیز به جمال تان بیندازیم یا زبانم لال دست در دست شما و مدیران بالادست تان بگذاریم.

سامانه بلیت‌فروشی «آی‌تیکت» نیز که اخیرا در حضور خواص از آن به اصطلاح رونمایی کرده اید،چیز تازه ای نیست و فقط تحمیل هزینه جدید و سنگین بر دوش بیت المال است. مگر پیش از این سامه فروش بلیت نداشتیم؟ مگر سامانه مدیریت فروش و اکران سینمای ایران (سمفا) متعلق به سازمان امور سینمایی و سمعی بصری نبود و نیست که در آن زمان کلی برایش تبلیغات کرده و گفتند مشکلات فروش بلیت و سینماداران را حل می کند؟!

چه لزومی داشته که سازمان سینمایی و موسسه سینمای شهر،سامانه جدیدی را راه اندازی کنند؟مگر سمفا ایرادی داشت؟اگر ایراد داشت، بهتر نبود از آن رفع ایراد می کردند؟!حتما باید هرکس که بر سر کار می آید،هزینه ای اضافی را بر گرده مردم ندار تحمیل کند؟

بگویید هزینه واقعی راه اندازی سامانه بلیت‌فروشی «آی‌تیکت» چقدر است.مگر قرار نبود همه چیز شفاف سازی شود؟!

آرزو وصله چی که مدیرعامل آی تیکت موسسه سینماشهر شده است، همان مدیر راهبری شرکت سرمایه گذاری عصر امین کارآفرین وابسته به بانک کارآفرین نیست که سیدصابر امامی مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره آن است؟!

نقش سیدصابر امامی در راه اندازی سامانه جدید چیست که کلی هزینه بر بیت المال مردم تحمیل کرده؟ آرزو وصله چی نماینده اوست یا سینماشهر؟بانک کارآفرین در این بین چه نقشی دارد؟

آیا افراد دیگری نیز پشت پرده آی تیکت موسسه سینماشهر قرار داشته و منتفع هستند یا به همین چند نفر محدود شده است؟!

آنچه به نظر می آید این است که این سامانه جدید نیز ممر درآمدی برای خواص است و دردی از دردهای سینمای ایران دوا نخواهد کرد،مانند همان سامانه قبل!اگر غیر از این بود هاشم خان هرگز به سوی سینماگران دست درازی نمی کرد تا آرزوی محال کند تا آنان دستش را بگیرند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 1