جذب مخاطب بدون استفاده از سلبریتی‌ها

«پیش‌بازی» که از طریق پلتفرم تماشاخونه عرضه شده ویژه برنامه ای است مختص جام جهانی فوتبال، ولی قصد دارد به جای تمرکز بر فوتبال به نوعی دائره المعارف تصویری درباره شرکت کنندگان جام جهانی باشد.

جذب مخاطب بدون استفاده از سلبریتی‌ها|سرزمین هنر|سینما

برخلاف تصورات برخی از برنامه‌ سازان که مدام می خواهند کیفیت پایین محصول خود را به کمبود بودجه نسبت دهند اتفاقا اگر هوش لازم پشت کاری باشد حتما با حداقل هزینه هم می‌توان سرگرم کرد.

ساده و جمع و جور و بی ادا هم می‌شود سرگرم کرد و در عین سرگرمی قدری کارکرد ادبی داشت و مقادیری هم اطلاعات عمومی به مخاطب داد. برنامه اینترنتی «پیش‌بازی» ازجمله مصادیق همین تولید جمع و جور ولی موثر است.

«پیش‌بازی» که از طریق پلتفرم تماشاخونه عرضه شده ویژه برنامه ای است مختص جام جهانی فوتبال، ولی قصد دارد به جای تمرکز بر فوتبال به نوعی دائره المعارف تصویری درباره شرکت کنندگان جام جهانی باشد. در هر اپیزود برنامه «پیش‌بازی» ، یکی از کشورهای شرکت کننده در جام جهانی از نظر موقعیت جغرافیایی، ماهیت تاریخی و ویژگی های زیست محیطی و البته تاریخچه فوتبالی آن بررسی می‌شود.

طراحی دکور زیبا و در عین حال بی زرق و برق و با نوعی رنگ بندی پرانرژی و کنارش لحن بی پیرایه و خودمانی مجری، کارشناس و مهمانان برنامه باعث می‌شود بتوان بی کسالت برنامه را تماشا کرد و لذت برد.

طراحی موشن گرافیک‌های حاوی اطلاعات پایه‌ای کشورها و کنارش ارائه تصاویر دیدنی از طبیعت و زیست‌بوم هر کشور باعث شده برنامه «پیش‌بازی» ، متنوع شود.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

قرار دادن کپشن زیر نام کارشناسان «پیش‌بازی» خوب است ،ولی بهتر بود کپشن‌ها کامل و هم تخصص کارشناس و هم مثلا رشته تحصیلی‌اش را معرفی می‌کرد.

یکی از جلوه‌های بدیع «پیش‌بازی» می‌تواند این باشد که به جای افراد چهره و به اصطلاح سلبریتی، عوامِ خاص هستند که به عنوان مهمان برنامه حاضر می‌شوند. حالا چرا عوامِ خاص؟ چون اگرچه مهمانان برنامه در ظاهر گمنام هستند ،ولی هر یک در حیطه ای که طرف پرسش قرار می‌گیرند دارای داده های عمومی متعارفی هستند. مثلا در یکی از قسمت‌های «پیش‌بازی» یک نوجوان عشق فوتبال با تسلط درباره فوتبال انگلیس حرف می زند یا جوان دیگری درباره سفر به مکزیک و تجربه‌اش از رشوه خواری در این کشور می‌گوید…

«پیش‌بازی» بخشی از معرفی هر کشور را به جلوه های فرهنگی-هنری-ادبی هر کشور ارائه داده که می‌تواند به نوعی وجهه فرهنگی یک برنامه سرگرم کننده ورزشی را اقناع کند.

برنامه «پیش‌بازی» در ۳۲ قسمت از طریق پلتفرم تماشاخونه در دسترس مخاطبان است و برخلاف بسیاری از پلتفرم‌ها، هیچ هزینه‌ای هم برای تماشا از مخاطب دریافت نمی‌کند.

اینکه بتوان مخاطبان را بی اغراق های پر شده در برخی برنامه های ورزشی و در فضایی آرام و بی حاشیه سازی و بدون هر گونه سلبریتی، سرگرم کرد و در عین حال دانش عمومی او را هم ارتقا داد، اقدامی است که «پیش‌بازی» در آن موفق بوده و می‌تواند الگویی باشد برای دیگر برنامه سازان.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 69 = 71