«راز آشکار» باکس آفیس و گیشه ایران!

ملاک موفقیت یک فیلم حضور تماشاگر در سالن سینماست،نه خرید بلیت صوری که فقط آمار فروش را در سامانه ها بالا ببرد!

«راز آشکار» باکس آفیس و گیشه ایران!|سرزمین هنر|سینما

مهر:در حالی که خبر رسوایی در انتشار آمار دروغین در باکس‌آفیس کره خبرساز شده، توزیع‌کنندگان می‌گویند سال‌ها این یک «راز آشکار» بود.

هیچ گاه آمار فروش را در سینمای ایران باور نداشته و ندارم،چه آن زمانی که آمار را دفاتر پخش و تهیه کنندگان به نشریات اعلام می کردند و چه امروز که چند سامانه فروش در کشور وجود دارد.

صفحه ای در روزنامه داشتیم که بالای آن فروش روزانه فیلم های روی پرده و تحلیل شان نوشته می شد.همکاران مجبور بودند هر روز به تمام دفاتر پخش یا تهیه کنندگان زنگ زده و آمار فروش فیلم آنان را بگیرند.اغلب آنان آماری غیرواقعی و بالا اعلام می کردند و با اینکه می دانستیم،اما مجبور بودیم منتشر کنیم.

به یاد دارم یکی از پخش کنندگان سرشناس،آمار فروش فیلم اش را حدود چند برابر آمار واقعی عنوان کرد که در روزنامه منتشر شد.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

روز بعد سرمایه گذار آن فیلم که یک بانک بود،گریبان پخش کننده را گرفته بود که شما به ما گفتید فیلم فروش بالایی نداشته،اما طبق آماری که خودتان اعلام کردید،میلیاردها تومان فروش داشته،سریع اصل پول و سود آن را پرداخت کنید تا کار به شکایت و دادگاه نکشد!

امروز هم که سامانه فروش داریم و به قول خودشان لحظه به لحظه آن را اعلام می کنند،باز هم اتفاقاتی می افتد،از جمله خرید بلیت از سوی سرمایه گذار یا ترفندهای دیگر که آمار فروش بالا باشد.

اگر این ترفند برای ایجاد اشتیاق در بین تماشاگران باشد تا آنان را به سالن های سینما بکشد،هرچند درست نیست،اما می توان پذیرفت.

این روزها خبر رسوایی در انتشار آمار دروغین در باکس‌آفیس کره خبرساز شده که توزیع‌کنندگان می‌گویند سال‌ها این یک «راز آشکار» بوده است!

این خبر باعث شد که من همچنان روی اعتقاد خودم باقی بمانم که همه آمار فروش فیلم در خارج و ایران درست نیست.این «راز آشکار» همیشه وجود داشته و خواهد داشت.

ملاک موفقیت یک فیلم حضور تماشاگر در سالن سینماست،نه خرید بلیت صوری که فقط آمار فروش را در سامانه ها بالا ببرد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

96 − 91 =