درگذشت بازیگر و عروسک‌گردان سینما و تئاتر 

مهرنوش شریعتی بازیگر و عروسک‌گردان سینما و تئاتر که به دلیل ابتلا به کرونا در کما بود درگذشت.

درگذشت بازیگر و عروسک‌گردان سینما،تلویزیون و تئاتر|سرزمین هنر|تئاتر

ایرنا:مهرنوش شریعتی تجربه ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در زمینه بازی‌دهندگی و صداپیشگی و کارگردانی نمایش عروسکی، همچنین سابقه اجراهای عروسکی در فرانسه، یونان، تونس، ترکیه، صربستان، لهستان، بلغارستان را داشته است.

شریعتی عروسک‌گردانی آثاری بسیاری از جمله «خواب خورشید» (اکرم صانعی ۱۳۸۰) «هیچ نبود» (زهره بهروزی نیا ۱۳۸۳) «آخرین گل» (زهره بهروزی نیا ۱۳۹۰) و «پری کوچولوی دریایی» (مریم تیموری ۱۳۹۱) را در کارنامه دارد.

همچنین کارگردانی نمایش «سترون» و عروسک گردانی فیلم سینمایی «گورداله» و «عمه غولی» ( نادره ترکمانی ۱۳۹۱) از جمله فعالیت های این هنرمند تئاتر و سینما و تلویزیون است.

وی عروسک گردانی مجموعه های تلویزیونی «لی‌لی لی‌لی حوضک» (رضا فیاضی) ، «نوروز امسال» ویژه کودکان (حمید علیزاده) ، «نوروز امسال» ویژه خردسالان (حمید علیزاده) ، «شبکه عروسکی آفتاب» (هادی حسنعلی) ، «شاپرک‌ها» (امین بیاتی) و «رایا» (علی همتی) را نیز بر عهده داشته است.

مهرنوش شریعتی که به دلیل ابتلا به کرونا در کما بود متاسفانه امروز یکم فروردین ماه درگذشت.

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی برای فقدان زنده یاد مهرنوش شریعتی
کاظم نظری نیز با انتشار پیامی درگذشت مهرنوش شریعتی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت گفت .
در این پیام آمده است :
به مرگ چاره نجستم که در جهان مانم/به عشق زنده شدم تا که جاودان مانم
با کمال اندوه و تاسف  با خبر شدیم ،مسافر نام‌آشنای عرصه هنر و هنرمند متعهّد و تاثیر گذار نمایش های عروسکی مهرنوش شریعتی ، به صحن آرامش ابدی پیوست .
بی شک از این پس، می توان، تداوم خاطرات را در آثاری متنوّع  و یاد و حافظه همراهان و دوستان و مخاطبان آثارش، به روشنی گواه گرفت.
 فقدانش را به همسر گرامی و خانواده محترمش و نیز خانواده شریف هنرهای نمایشی کشور ،به ویژه  هنرمندان نمایش های عروسکی تسلیت عرض کرده و آرامش روح بلندش  را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − = 75