جناب آقای حمیدی مقدم،اسکان و پذیرایی از ۱۴۰ نفر چقدر هزینه  دارد؟!

بی شک، اسکان و پذیرایی از 140 نفر،هزینه بالایی می طلبد که بار آن روی گرده بیت المال مردم سنگینی می کند.این در حالی است که سردمداران جشنواره «سینماحقیقت» و امثال آن،همیشه از کمبود بودجه ناله کرده و می کنند.

جناب آقای حمیدی مقدم،اسکان و پذیرایی از ۱۴۰ نفر چقدر هزینه  دارد؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

دعوت از ۱۴۰ نفر از فیلمسازان شهرستانی برای حضور در جشنواره «سینماحقیقت» دسته گلی بود که توسط متولیان یا خط دهندگان به این جشنواره به آب داده شد!

بی شک، اسکان و پذیرایی از ۱۴۰ نفر،هزینه بالایی می طلبد که بار آن روی گرده بیت المال مردم سنگینی می کند.این در حالی است که سردمداران جشنواره «سینماحقیقت» و امثال آن،همیشه از کمبود بودجه ناله کرده و می کنند.

اگر بودجه جشنواره کم است،چگونه می توانید این همه پول خرج اسکان و پذیرایی مهمانان کنید؟اگر آنان با هزینه خود آمده باشند،ایرادی به آن نمی توان گرفت،اما اگر بار این هزینه سنگین بر دوش بیت المال باشد،غیر قابل قبول است.

مطمئنا برخی از همین فیلمسازان برای ساخت اثر خود،به مرکز گسترش یا انجمن سینمای جوانان مراجعه و درخواست حمایت مالی کرده و دست از پا دراز تر برگشته اند!

آیا بهتر نبود و نیست که هزینه سنگین اسکان و پذیرایی از این ۱۴۰ نفر را خرج ساخت فیلم توسط همین افراد می کردید؟خودتان بهتر می دانید که فیلمسازان و علاقه مندان به سینما در شهرستان ها چقدر مشکل دارند برای ساخت فیلم که مهم ترین آنها بودجه است.

نمی دانیم در سازمان سینمایی چه کسانی فرمان داده و دستورالعمل صادر می کنند که به جای پرداختن به اصل،دست به دامن فرع شوند؟

آنان به جای کمک به سینما و سینماگران،بیشتر دوست دارند خودشان را به چشم این و آن بیاورند و برای خویش تبلیغ کنند،آن هم با سوءاستفاده از بیت المال مردم!

محمد حمیدی مقدم را سال هاست که می شناسم.نسبت به نقطه ضعف ها و قوت او نیز شناخت دارم.می دانم که نشستن پشت میز ریاست را هم مانند بسیاری دوست داشته و دارد،اما باور نداشتم که برای حفظ میز خود،دست به چنین کاری بزند.

حمیدی مقدم،آن قدر باهوش بود که برای پر کردن سالن های نمایش دهنده آثار جشنواره «سینماحقیقت» ده ها نفر را از شهرستان ها به پایتخت نیاورد تا هزینه سنگینی بابت آن متقبل شود ،چه مادی و چه معنوی.

شخصا اعتقاد دارم این ایده عجیب و غریب را،یا یکی از افراد کوتوله ای که اطراف او می چرخد داده یا دستور از بالا رسیده و حمیدی مقدم اطاعت امر کرده است!

دوست من جناب حمیدی مقدم،دستور از بالا همیشه هست و خواهد بود،اما گاهی دستور دهنده آشنایی چندانی با سینما و مسائل آن ندارد.این شما هستید که با این همه سابقه باید مدیران بالا دست تان را ارشاد کنید و از عواقب کار آگاه.این انتظار را از شما داشتیم و داریم،اما گویا عمل نکرده اید یا زورتان بر زورشان نچربیده است!

 

خودتان بهتر می دانید که جشنواره تمام شده و این ۱۴۰ نفر هم می روند و «سینماحقیقت» حقیقت را برای آنان عوض نکرده و نمی کند.شما هم بیلان کاری خود را طبق مقررات اداری می دهید و حساب و کتابی هم از شما نخواسته و نمی خواهند.چون برای مدیران بالادستی،اصلا توفیق و تاثیر جشنواره مهم نیست،مهم این است که یک کار روتین اداری انجام و بودجه ای صرف شود.

آقای حمیدی مقدم،اگر هم عشق و عرقی به سینما نداشته باشید،تحصیل کرده این عرصه هستید و مسائل هنرهفتم باید برای شما مهم باشد،بسیار مهم تر از حفظ صندلی و میز ریاست.

به عنوان یک ریش سپید کرده به شما پیشنهاد می کنم که همیشه و بدون تامل اطاعت امر مدیران بالادست را نکنید،چون بسیاری از آنان با اصل موضوع سینما آشنایی نداشته و باید به آنان آموخت و راهنمایی شان کرد.اگر همیشه اطاعت امر کنید،نمی توانید خادم خوبی برای سینما و سینماگران،به خصوص نسل جوان باشید.

دیگر اینکه افراد کوتوله را از اطراف خود دور کنید و هرگز آنان را به نزدیک خود نخوانید و مشورت نگیرید.این کوتوله های بی دانش، مصلحت اندیش و منفعت طلب،همیشه بزرگ ترین آسیب ها را به هنر و سینما زده و می زنند.

به جای گوش دادن به حرف آنان که همیشه سعی دارند شما را از افراد کاربلد و منتقدان مستقل دور کنند،خودتان مستقیما با این کارشناسان و دلسوزان سینما ارتباط برقرار کرده و از آنان راهنمایی بخواهید تا در کارتان پیشرفت کنید.بی شک با دل دادن به حرف این بزرگان و عمل کردن به آن،هم میز خود را حفظ می کنید و هم سینماگران شما را به عنوان یک خادم واقعی سینما خواهند شناخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 64 = 67