شاعر مراغه‌ای در بیمارستان بستری شد

محمدحسین کریمی مراغه‌ای، شاعر پرآوازه و آیینی مراغه در بیمارستان بستری شد.

شاعر مراغه‌ای در بیمارستان بستری شد|سرزمین هنر|ادبیات

ایرنا: رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: استاد محمدحسین کریمی مراغه‌ای، شاعر پرآوازه و آیینی این شهرستان که طی روزهای اخیر به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری شده بود، به تبریز اعزام و در آنجا بستری شد.

دکتر الله وردی ارجمند افزود: وی به آنژیوی قلب نیاز داشت و تیم پزشکی به دلیل سن بالای ایشان ترجیح دادند تا آنژیو در تبریز انجام شود.

او گفت: وضعیت جسمانی ایشان حین اعزام در شرایط مناسب قرار داشت و فرزند وی نیز پس از بستری شدنش در بیمارستان شهید مدنی تبریز، حال عمومی او را مساعد اعلام کرده است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

استاد محمدحسین کریمی مراغه‌ای دارای نشان درجه یک هنری است و گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور سال ۱۳۹۹ به پاس ۸۹ سال فعالیت شعری به وی اعطا شد.

اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از ۳۵۰ هزار بیت شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان به ایشان تعلق گرفت.

اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر معاصر کشور سال ۱۳۰۶ در مراغه متولد و ساکن این شهر است. وی ادامه دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است و غالباً در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان را به باد انتقاد گرفته است.

اکثر اشعار او هرچند به زبان آذری سروده شده‌ است، ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری، با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 − 25 =