جشنواره «سینماحقیقت» دست به دامان نان به نرخ روز خورها شده؟!

نام نان به نرخ روز خورها هرجا که مطرح شده یا دیده شود،لعن و نفرین و عتاب به دنبال دارد.این گونه از منتقدان و خبرنگاران مجیز گو،حتی خودشان هم برای خویش اعتباری قائل نبوده و نیستند.

جشنواره «سینماحقیقت» دست به دامان نان به نرخ روز خورها شده؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

ثبات عقیده و رویه از اصول انسانی و کاری است. هرکس چنین خصلتی داشته باشد،هم حرف و نوشته اش خریدار دارد و هم مورد احترام دوست و دشمن قرار می گیرد.متاسفانه تعداد این آزاداندیشان به شدت کم و نادر شده است.

در مقابل این بزرگان،کوتوله هایی وجود دارند که همواره در مسیر باد نشسته و مواضع شان مدام با تغییر جهت باد عوض می شود.تعداد این افراد،به خصوص در عرصه رسانه بسیار زیاد است و زیادتر هم می شود.زیرا بسیاری از مسوولان،به ویژه در عرصه هنر،سینما و رسانه ، بیشتر دوست دارند این کوتوله ها در اطراف شان باشند و مجیز آنان را گفته و عملکرد صددرصد اشتباه شان را بستایند.

با کمال تاسف باید گفت شبه خبرنگاران و منتقدانی هستند که خودشان و قلم شان را بسیار ارزان فروخته و نوع نوشتن آنان بستگی به مبلغ یا وعده ای که می گیرند دارد.

سازمان سینمایی مدت هاست که به این شبه خبرنگاران و منتقدان نان به نرخ روز خور تکیه کرده و می خواهد زیر بار سنگین انتقادات به مجیز گویی آنان دل خوش کند!خودشان هم می دانند که این دل خوش کردن به کارشان نمی آید،اما همچنان این رویه غلط را ادامه می دهند،چون نمی دانند با منتقدان مستقل و بزرگ عرصه هنر و رسانه چگونه تعامل کرده و ارتباط برقرار کنند.

به خاطر ضعف مدیریت و نداشتن درایت،همیشه سعی دارند که این بزرگان را نیز با تمهید فریب داده و با تهدید بترسانند،فکر می کنند که این آزاداندیشان نیز مانند کوتوله های بی ثبات،گول تمهید آنان را خورده و با تهید رنگ از چهره مصمم شان می پرد.

مدیران برای تعامل با بزرگان، باید خود بزرگ شوند و افکارشان را رشد دهند،نمی شود با فکر یک کوتوله با ریش سپیدان عرصه هنر و رسانه تعامل کرد.

متاسفانه محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» نیز برای اینکه جشنواره اش به هر شکلی که شده به چشم بیاید تا بتواند بیلان سنگین و رنگینی تهیه کرده و به بالادستی ها ارائه دهد،به جای تعامل با بزرگان و مشورت گرفتن از آنان،خواسته یا ناخواسته با واسطه یا بی واسطه،دست به دامان نان به نرخ روز خورها شده تا مجیز خودش و جشنواره اش را بگویند تا دلش خوش شود!

جناب حمیدی مقدم،بیش از اینها روی شما حساب باز کرده بودیم.فکر می کردیم شما فرد با دانشی هستید که راه تعامل با بزرگان عرصه هنر و رسانه را می دانید،اما امروز با تمام وجود درک و فهم کردیم که هرچند صبغه رسانه ای دارید،ولی راه تعامل با افراد کاربلد و دلسوز را بلد نیستید.اگر بلد بودید ریش و قیچی را دست کسانی نمی دادید که به جای تبلیغ برای جشنواره که دبیر آن شما هستید،با استخدام نان به نرخ روز خورها بزرگ ترین آسیب ها را به این رویداد زده و بزنند.

این افرادی که زیردستان شما به استخدام درآورده اند تا مجیزگویی کنند و صله بگیرند، خودشان و نوشته آنان در جامعه و عرصه رسانه هیچ اعتباری نداشته و ندارد.

کسانی که مدام خودشان و نوشته های آنان دچار تغییرات اساسی شده و در عرض کسری از ثانیه،ثبات خود و قلم شان برای کسب منافع بیشتر تغییر جهت ۱۸۰ درجه ای می دهد،چگونه می توانند به شما یاری برسانند،با انگ زدن دروغین به بزرگان؟!

افرادی که در جامعه و عالم رسانه،خودشان و قلم آنان اعتبار نداشته و خود نیز معترف به بی اعتباری خویش هستند،چگونه می توانند به جشنواره «سینماحقیقت» اعتبار ببخشند!

نام نان به نرخ روز خورها هرجا که مطرح شده یا دیده شود،لعن و نفرین و عتاب به دنبال دارد.این گونه از منتقدان و خبرنگاران مجیز گو،حتی خودشان هم برای خویش اعتباری قائل نبوده و نیستند.زیردستان شما چگونه می خواهند با استخدام آنان برای جشنواره اعتبار کسب کنند؟!

جناب حمیدی مقدم،تنها منتقدان دلسوز و کاربلد هستند که می توانند به شما و جشنواره ای که متولی آن هستید اعتبار دهند.چرا دل خوش به چند مجیزگویی در فضای مجازی و کذایی شده و می شوید؟شان شما را بالاتر از این حرف ها می دانستیم.

بالادستی های شما،از گذشته هایی دور تا امروز،به این مجیزگویی ها دل خوش کرده و می کنند،به کجا رسیدند؟اگر به حرف منتقدان دلسوز گوش داده و نصیحت شان را به جان می خریدند،سازمان تحت امر شان و سینمای ایران به این حال و روز می افتاد؟

افرادی که امروز به خاطر کسب منافع مجیزتان را گفته و می نویسند،فردا برای کسب منافع بیشتر،شما را فروخته و به جای تعریف،تحقیرتان می کنند!

آقای حمیدی مقدم،به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می دهیم که هرچه سریع تر افراد کوتوله را از گرد خود برانید و گوش به مجیز مجیزگویان نسپارید و دل خوش مکنید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 3 = 4