جشنواره تئاتر فجر،آینه تمام نمای هنر نمایش در ایران

روز چهارشنبه این رویداد مهم در شهر یزد افتتاح می شود.مسوولان،گروه های تئاتری و دیگر دست اندرکاران جشنواره تئاتر فجر،شبانه روز و بی وقفه درتلاش هستند تا این جشن ملی و هنری با شکوه و آبرومندانه برگزار شود.

جشنواره تئاتر فجر،آینه تمام نمای هنر نمایش در ایران|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|جشنواره|تئاتر|جشنواره های مختلفی هر سال در سراسر جهان در عرصه هنر برگزار شده و می شود.اغلب این رویدادهای ویژه، در بخش های مختلف حوزه هنر، باعث رونق و پیشرفت شده و می شوند.زیرا برای هنرمندان،به خصوص جوانان با استعداد انگیزه ایجاد کرده و می کنند.

در کشور ایران نیز هر سال جشنواره های مختلفی برگزار می شود که در عرصه هنر نمایش،بی شک جشنواره تئاتر فجر گل سرسبد آنهاست و مخاطبان بیشماری دارد.

این رویداد مهم، عید هنرمندان تئاتر محسوب شده و می شود.روزهایی که باید با خوشی شروع شده و با افتخار و شادی نیز پایان یابد.

جشنواره تئاتر فجر، آینه تمام نمای هنر نمایش در ایران است.این حقیقتی است که همه به آن معترف هستند. بنابراین، مسوولان، هنرمندان، منتقدان و مخاطبان تئاتر باید در هرچه بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند و آستین همت بالا بزنند.

هر جشنواره ای با این نیت برگزار می شود که بدون عیب و ایراد بوده و تاثیرگذار باشد،اما کاستی ها و مشکلات همواره رخ نمایی می کنند.همه باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا کاستی ها کمتر شده و سال به سال بر محاسن آن افزوده شود.

جشنواره تئاتر فجر حدود چهار دهه است که علی رغم مشکلات بسیاری که پیش رو داشته و دارد برگزار شده و انشاءالله برگزار می شود.باید همه دست به دست هم دهند و با صبوری کامل چراغ این رویداد را روشن نگه دارند.

جشنواره تئاتر فجر روز چهارشنبه در شهر یزد افتتاح می شود

روز چهارشنبه این رویداد مهم در شهر یزد افتتاح می شود.مسوولان،گروه های تئاتری و دیگر دست اندرکاران جشنواره تئاتر فجر،شبانه روز و بی وقفه درتلاش هستند تا این جشن ملی و هنری با شکوه و آبرومندانه برگزار شود.

امسال یک اتفاق خوب و قابل تقدیر رقم خورده و آن،این است که مسوولان این دوره جشنواره،کمک های مالی به گروه های نمایشی برای حضور در جشنواره را دو برابر کرده اند تا کمی از بار مشکلات و هزینه ها کم شود.

یکی از مشکلات بزرگ گروه های تئاتری که در جشنواره تئاتر فجر پذیرفته شده بودند، کم بودن کمک مالی بود که گاهی این مهم همه را دچار مشکل می کرد.

مطمئنا تامین هزینه گروه های تئاتری،ازجمله کمک مالی،مخارج سفر،تهیه مکان برای اسکان،انتقال دکورها و…یکی از مشکلات همیشگی جشنواره و گروه های پذیرفته شده بود و هست،اما امسال این موارد یا به طور کامل حل شده و یا به حداقل رسیده است.

امسال گروه های تئاتری با دغدغه کمتر و خیال راحت تری در جشنواره شرکت می کنند

امسال گروه های تئاتری با دغدغه کمتر و خیال راحت تری در جشنواره شرکت کرده و تمام هم و غم شان را برای اجرای بهتر به کار می گیرند.این آسودگی خیال بی شک بر کیفیت اجرای نمایش ها و برگزاری جشنواره خواهد افزود.

کمک مالی دو برابری به گروه های تئاتری ،کار مهم و ارزشمندی است که باید آن را قدر دانست و نهایت استفاده را از آن برد.

شکی وجود ندارد که هنوز کاستی هایی وجود دارد و شاید برخی از گروه ها،بنا به هردلیلی رضایت کامل نداشته باشند، اما باید صبر پیشه کرد و به مسوولان نیز فرصت داد تا کار خویش را کامل کنند.

گروه های تئاتری و اعضای آنها باید در این زمینه با صبوری کامل، نقطه نظرات و مشکلات خود را به مسوولان جشنواره انتقال دهند تا آنان در فرصت مناسب به رفع آنها بپردازند.

این مهم را نیز باید مدنظر داشته باشند که بودجه و امکاناتی هم که در اختیار مسوولان جشنواره قرار گرفته محدود است،مطمئنا آنان سعی کرده و می کنند بودجه و امکانات ،عادلانه بین گروه های تئاتری تقسیم شود.

جاروجنجال مطبوعاتی و اعتراض های بی مورد،چاره رفع هیچ مشکلی نبوده و نخواهد بود.تنها با صبوری و منطق و دید هنری باید اعتراض ها را مطرح کرد تا در آرامش برای رفع آنها تلاش شود.

امیدواریم با همدلی بین مسوولان جشنواره تئاتر فجر،دست اندرکاران، گروه های تئاتری، منتقدان و مخاطبان این جشنواره با شکوه تمام برگزار شود و در پایان نیز لبخند رضایت روی لب همه بنشیند.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 3