برگزاری بزرگداشت استاد شهریار در تبریز

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران عرصه ادبیات و دوستداران این شاعر ملی در تبریز برگزار شد.

برگزاری بزرگداشت استاد شهریار در تبریز|سرزمین هنر|ادبیات

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت استاد شهریار، شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ توسط نمایندگی انجمن روابط‌عمومی ایران در استان آذربایجان شرقی و با همراهی بنیاد ایران‌شناسی در خانه تاریخی شربت‌اوغلی تبریز برگزار شد.

در این مراسم سیدهادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار، باقر صدری نیا عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران، رحمان مشتاق مهر استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، محمد طاهری خسروشاهی رییس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی و رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز و محمد عزیزی راد مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی درباره جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب پارسی سخنرانی کردند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

در ادامه برنامه، پیام تصویری یلدا ابتهاج دختر استاد هوشنگ ابتهاج از کلن آلمان برای حاضران پخش شد و او از رفاقت ۴۰ ساله سایه و شهریار سخن گفت.

در بخش پایانی مراسم از مقام علمی و ادبی استاد ابوالفضل علی محمدی محقق و نویسنده تجلیل به عمل آمد‌. ناگفته نماند وی بیش از بیست جلد تالیف و تحقیق در زمینه شهریارشناسی و ادبیات ترکی و فارسی و ۱۵۰ مقاله در نشریات معتبر علمی و ادبی دارد.

بیست و هفتم شهریور ماه سالروز درگذشت استاد شهریار شاعر نامدار ایرانی با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب پارسی نامیده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 6 =