بازار کساد درمانگاه ها و پزشکان در ایام عید!

به یمن دولت های خدمتگزار،قیمت انواع اشربه و اطعمه و تنقلات با نرخ دلار،آن قدر جابجا شد که دیگر،نه تنها دست اغلب مردم به آنها نرسید،بلکه حتی در شیرین ترین رویاهای خود نیز رنگ پسته و بادام و فندق و...را دیگر ندیده و نخواهند دید!

بازار کساد درمانگاه ها و پزشکان در ایام عید!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|طنز

روزگاری نه چندان دور،در ایام عید ،کار و بار  درمانگاه ها و مطب پزشکان حسابی سکه بود و بیماران رودل گرفته دست بر شکم و ناله کنان، در صف های طویل منتظر ویزیت می شدند تا با داروی تجویز شده از دردشان کاسته شود.

این مربوط به زمانی است که قیمت انواع شیرینی و آجیل چنان پایین بود که قشر مرفه و غیرمرفه می توانستند آن را ابتیاع کنند.عده ای آن را از خیابان مولوی و گروهی نیز از شعب مختلف تواضع تحصیل می کردند.

دید و بازدیدها در ایام عید بسیار بود و در کنار آن نیز سورچرانی رواج داشت. گاهی اوقات زیاده روی در بلع انواع تنقلات،سورچرانان را راهی مریضخانه و درمانگاه می کرد.

برخی به هر مهمانی ای که می رفتند تا آنجا که جا داشتند معده خود را حجیم و سقیم می کردند تا فرصت مغتنم خوردن و نوشیدن را از دست ندهند،حتی تا دم مرگ!

اکنون سال هاست که دیگر چنین اتفاقاتی نیفتاده و به احتمال زیاد نخواهد افتاد،زیرا قیمت شیرینی و آجیل چنان بالا رفته که فلک را نیز مدت هاست پشت سر گذاشته.تنها عده ای پولدار قدرت خرید و راه انداختن مراسم سورچرانی را دارند.

هنگام عید لابلای برنامه های تلویزیون،مدام هشدار می دادند آجیل و شیرینی کمتر بخورید تا رودل نکنید!سال هاست که دیگر شاهد این هشدارها نیستیم!

به یمن دولت های خدمتگزار،قیمت انواع اشربه و اطعمه و تنقلات با نرخ دلار،آن قدر جابجا شد که دیگر،نه تنها دست اغلب مردم به آنها نرسید،بلکه حتی در شیرین ترین رویاهای خود نیز رنگ پسته و بادام و فندق و…را دیگر ندیده و نخواهند دید!

با این خدمت بزرگ، بیماری رودل به طور کلی در ایران ریشه کن شد و مراکز درمانی و مطب پزشکان نیز نام این مریضی را از لیست امراض خطرناک و پرمشتری حذف کردند!

عید برای بازاری ها، پیش از سال جدید آغاز می شد،اما عید پزشکان بعد از تحویل سال!

این تنها خدمت بزرگی بود که دولت های متوالی در حق مردم روا داشتند.ریشه کن کردن بیماری خطرناک رودل کار ساده ای نبود،اما با همت و تلاش بی وقفه دولتمردان این موفقیت حاصل شد!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

46 + = 48