سرمایه سرمایه گذار «برادران لیلا» به خطر افتاد؟!

ای کاش تهیه کنندگان «برادران لیلا» از خود پختگی نشان داده و تمام مراحل قانونی را طی کرده و پیش از رفتن به کن با یکدیگر تشریک مساعی می کردند تا این گونه اتفاقات ناخوشایند برای سینمای ایران و این فیلم نمی افتاد.

سرمایه سرمایه گذار «برادران لیلا» به خطر افتاد؟!|سرزمین هنر|سینما

سایت امید اخباراتی:دومین فیلمی که موسسه فرهنگی امید اخباراتی از آن حمایت مالی کرده است، فیلم «برادران لیلا»ست. امید اخباراتی توانسته است با ایجاد شرایط مالی مناسب، ستاره‌های سینمای ایران را همچون نوید محمدزاده، پیمان معادی، ترانه علیدوستی، فرهاد اصلانی، محمدعلی محمدی و سعید پورصمیمی را با یک رسالت اجتماعی گرد هم آورد.

صبا-نوروزبیگی: ما امروزه در سینما شاهد فرار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و این جنجال‌ها باعث می شود تا سرمایه‌گذاران خصوصی تمایلی به حضور در سینما نداشته باشند. مخصوصا فیلم «برادران لیلا» که آقای امید اخباراتی سرمایه‌گذار آن بود و رقم زیادی برایش هزینه شد.

ملانصرالدین: فیلم«برادران لیلا» هم مانند برخی از فیلم های اینچنینی،بیش از متن به حاشیه آن پرداخته شده و می شود،گویی دیگر در سینمای ایران جا افتاده که شناخت فیلم ها به جای کیفیت با حاشیه انجام شود.شاید بسیاری نمی دانستند که اصلا چنین فیلمی ساخته شده،اما حاشیه های این فیلم،از تولید تا کن و توقیف،باعث شد نامش بر سر زبان ها بیفتد.

آن قدر به حاشیه های «برادران لیلا» توسط عوامل آن و مدیران دولتی سینما دامن زده شده که دیگر کسی به فرم و محتوای این فیلم کاری ندارد و فکر نمی کند.این را می گویند چیرگی حاشیه بر متن که بسیار هم خطرناک است.

در اخباری که از زمان تولید «برادران لیلا» درباره آن منتشر می شد،نامی از سرمایه گذار قدرقدرت ایرانی آن برده نمی شد و ذهن ها را به سمتی سوق داده بودند که همه تصور می کردند سرمایه گذار این فیلم یک شرکت خارجی است،اما با اخباری که در سایت امید اخباراتی منتشر شد و صحبت های جدید جواد نوروزبیگی مشخص شد سرمایه گذار اصلی کیست.

شاید اصرار و تلاش زیاد تهیه کنندگان «برادران لیلا» برای گرفتن پروانه نمایش این فیلم،بعد از حاشیه های زیادی که در کن و ایران پیرامون آن به وجود آمد،به خاطر فشار سرمایه گذار برای برگشت سرمایه یا سود احتمالی باشد.

هزینه این فیلم بسیار بالاست و طبق ادعای سایت امید اخباراتی،هر خواسته ای را که تهیه کنندگان داشته اند،برآورده شده است.

سعید روستایی در کن با صراحت و محکم اعلام کرد به هیچ وجه حاضر نیست سانسور را بپذیرد و موارد اصلاحی را در فیلم اعمال کند.آیا وی از حرف خود برگشته و پذیرفته اصلاحات سازمان سینمایی را انجام دهد یا روی حرف خود همچنان ایستاده و درخواست دارد فیلم بدون رفع اصلاحات «برادران لیلا»روی پرده برود؟

جواد نوروزبیگی گفته و می گوید حاضر است تمام اصلاحات را انجام دهد،اما سعید روستایی هنوز واضح و روشن اعلام نکرده که به خواسته سازمان سینمایی گردن نهاده یا خیر.

امید اخباراتی که فروش فیلم گذشته اش رضایت بخش نبود،دل به موفقیت گیشه «برادران لیلا» بسته بود.

احتمالا تهیه کنندگان این فیلم نیز برای اینکه امید امید را ناامید نکنند تا در آینده نیز روی سرمایه او حساب کنند،تمام تلاش خود را به خرج داده و می دهند سازمان سینمایی را راضی کنند پروانه نمایش را صادر کند تا خجالت زده امید اخباراتی نشوند!

هرگز با توقیف فیلمی موافق نبوده و نیستیم.مقصر را نیز،همیشه سلیقه ای عمل کردن برخی از اعضای شوراها،نبود قانون مصوب و تخلف عمدی و غیرعمدی بعضی از عوامل اصلی فیلم ها دانسته و می دانیم.

مطمئنا اگر قانونی محکم و مصوب مجلس برای سینما وجود داشت،هرگز نه اعضای شوراها و مدیران دولتی می توانستند سلیقه ای عمل کنند و نه هیچ تهیه کننده و فیلمسازی دنبال تخلف می رفت،زیرا در قانون همه چیر مشخص بود و با آمدن و رفتن مدیران نیز قوانین تغییر نمی کرد.

ای کاش تهیه کنندگان «برادران لیلا» از خود پختگی نشان داده و تمام مراحل قانونی را طی کرده و پیش از رفتن به کن با یکدیگر تشریک مساعی می کردند تا این گونه اتفاقات ناخوشایند برای سینمای ایران و این فیلم نمی افتاد.

اگر مدیران سازمان سینمایی نیز علاج واقعه قبل از وقوع می کردند و سازندگان فیلم «برادران لیلا» هم حرفه ای و با درایت رفتار می کردند،اکنون سرمایه چندین میلیاردی امید اخباراتی به خطر نمی افتاد.

سینمای ایران چندین سال است که دیگر تهیه کننده حرفه ای و دلسوز ندارد یا بسیار معدود دارد که از جیب خودش برای تولید فیلم خرج کند،بنابراین وابسته به حاتم بخشی های سازمان های دولتی ، ارگان های متمول و سرمایه گذاران بخش خصوصی مانند امید اخباراتی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =