ای کاش صداوسیما حرمت شهید مهدی باکری را نگه می داشت

بارها گفته و نوشته ام که ساختن فیلم سینمایی و سریال از زندگی بزرگان ایران زمین،کار هرکسی نبوده و نخواهد بود.بارها مرتکب این خطا شده اند،اما باز بر کار اشتباه خود پافشاری می کنند.

ای کاش صداوسیما حرمت شهید مهدی باکری را نگه می داشت|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|تلویزیون

اولگونیوز:مینی‌ سریال هفت قسمتی «عاشورا» با کارگردانی هادی حجازی‌فر جمعه ۲۷ مردادماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

قرار است از تلویزیون سریالی پخش شود به نام «عاشورا» که پیرامون رزمنده بزرگ ایران شهید مهدی باکری است.

وی از خاص ترین و مخلص ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که ویژگی های منحصربه فرد داشت.

بارها گفته و نوشته ام که ساختن فیلم سینمایی و سریال از زندگی بزرگان ایران زمین،کار هرکسی نبوده و نخواهد بود.بارها مرتکب این خطا شده اند،اما باز بر کار اشتباه خود پافشاری می کنند.

هر فیلم و سریالی که در این دو دهه در سینما و تلویزیون درباره بزرگان ایران،به خصوص شهدا ساخته و نمایش داده شده،نه تنها لطافت،قدرت و مهابت آنان را به عنوان یک قهرمان ملی به نمایش نگذاشته ،بلکه شخصیت بزرگ آنان را بسیار کوچک تر از آنچه بوده اند به تصویر درآورده اند که ذهنیت مردم،به خصوص جوانان را نسبت به این بزرگان مخدوش کرده است.

سریال «عاشورا» نیز یکی از همین آثار است که به جای نشان دادن شمایل یک قهرمان از فرمانده بزرگی چون شهید مهدی باکری،او را فردی ضعیف و شکست خورده نشان می دهد.

قالب سینمایی این سریال،به نام «موقعیت مهدی» ساخته و روی پرده رفت،اما علی رغم حجم عظیم تبلیغات و حمایت های آنچنانی،مخاطبان از آن استقبال شایانی نکردند.این نشان دهنده این مهم است که هم داستان و ساختار ضعیف بوده و هم مردم این مهدی باکری تضعیف شده را باور ندارند.

این فیلم سینمایی،بی شک از بهترین صحنه هایی استفاده برده که در سریال «عاشورا» وجود داشته.ندیده مشخص است که بسیاری از نماهای به کار نیامده را به هم چسبانده اند تا مجموعه ای تحویل دهند!

ساخت و نمایش این گونه فیلم ها و سریال ها،جز آسیب زدن به شخصیت قهرمانان ایران زمین و مخدوش کردن ذهن مخاطب نسبت به آنان، دستاوردی نداشته و نخواهد داشت.

ای کاش صداوسیما، ارگان ها و سازمان های دولتی،احترام شهید باکری ها را محترم می شمردند و روی چنین فیلم ها و سریال هایی سرمایه گذاری نمی کردند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ... می گوید

    بیا پایین سرمون درد گرفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 32 = 34