ارزش یک جشنواره با تعریف و تمجید مدیران دولتی سنجیده نمی شود!

جشنواره فیلم مقاومت،برخلاف گفته شما،مدیران دولتی و منتقدان همسو با عقاید شما،نه تنها تاثیری بر کیفیت و کمیت آثار دفاع مقدسی نگذاشته،بلکه به این گونه فیلم آسیب های جدی نیز زده است.

ارزش یک جشنواره با تعریف و تمجید مدیران دولتی سنجیده نمی شود!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

مهر- روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی:جشنواره فیلم مقاومت، رویدادی است که حضور در میدان آن، یک ارزش برای هنرمند تلقی می‌شود.

جناب سهرابی باید می گفتید جشنواره فیلم مقاومت، رویدادی است که حضور در میدان آن، یک ارزش برای هنرمند تلقی می‌شد،نه می شود.

دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ که افراد عاشقی مانند زنده یاد رسول ملاقلی پور در سینمای ایران فیلم های جنگی می ساختند و مخاطبان را به سالن های سینما می کشاندند،ارزش تلقی می شد.آیا امروز نیز این چنین است؟آیا از فیلم های دفاع مقدسی مانند آن دوران استقبال می شود که آن را با ارزش دانست؟

آقای سهرابی،ارزش یک فیلم، ابتدا با عناصر بصری و محتوایی که در آن جلوه گر است ارزش گزاری شده،سپس با میزان استقبال مخاطب و نظر منتقدان نسبت به آن اثر سنجیده می شود.جشنواره ها نیز همین وضعیت را دارند.

جشنواره فیلم مقاومت،برخلاف گفته شما،مدیران دولتی و منتقدان همسو با عقاید شما،نه تنها تاثیری بر کیفیت و کمیت آثار دفاع مقدسی نگذاشته،بلکه به این گونه فیلم آسیب های جدی نیز زده است.

معیار برگزاری یک جشنواره فیلم،استقبال مخاطبان و منتقدان از آن است،نه یادداشت های مدیران دولتی در حمایت از این رویداد!

وقتی ضعیف ترین افراد را بر مسند بخش های مختلف ارگان های مرتبط با فیلمسازی عرصه دفاع مقدس می نشانند،نتیجه ای بهتر از این حاصل نخواهد شد!

همیشه اعتقاد داشته و دارم که «مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید».به همین دلیل معتقدم یک جشنواره فیلم یا هر جشنواره دیگری،باید چنان قوی برگزار شود که زبانزد خاص و عام شود،نه اینکه مدیران دولتی و تعدادی معدود منتقد و خبرنگار همسو،از آن تعریف کرده و درباره اش یادداشت بنویسند.

مطمئنا اگر جشنواره فیلم مقاومت قوی و مردمی برگزار می شد،هرگز شما و مدیر بالادست تان دست به قلم نمی شدید که از آن تعریف و تمجید کنید!

بردن افراد و خبرنگاران خودی به بنادر جنوبی برای برگزاری جشنواره مقاومت نیز یکی از دلایل ضعف آن است!غیر از این بود از بزرگان عرصه سینما و رسانه دعوت می کردند تا در این ضیافت شرکت کنند که نکردند.

چرا منتقدان مستقل و دلسوز را نبردند؟چرا سینمایی های باتجربه و کاربلد را نبردند؟ورک شاپ ها را چه کسانی برگزار کردند،استادان نامی دانشگاه یا هنرمندان صاحب هنر؟!حتی یک نفر بیرون از جمع خودتان نیست که از جشنواره مقاومت تعریف و تمجید کرده باشد!

وقتی تاب نقد منتقدان دلسوز را ندارند و ندارید،می خواهند و می خواهید جشنواره مقاومت و فیلم های دفاع مقدسی پیشرفت داشته باشند؟

در هیچ جای دنیا ارزش یک جشنواره با تعریف و تمجید مدیران دولتی سنجیده نشده و نمی شود!

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =