احترام به پیشکسوت ، احترام به هنر و رسانه است

احترام به پیشکسوت ، احترام به هنر و رسانه است  | اهالی هنر و رسانه تاثیر مثبتی روی فرهنگ ها دارند و این غیر قابل انکار است.هنرمندان و رسانه ای های پیشکسوت به خاطر تجربه های گرانبهای خویش،همیشه باید مورد احترام باشند و از تجارب و حضور تاثیر گذار آنان در همه حوزه ها بهره برد تا پیشرفت حاصل شود.جوانان تلاشگر بسیاری در حوزه هنر و رسانه فعالیت دارند و خواهند داشت که با تلاش خویش یاریگر جامعه هستند.

هر جوان با استعداد و باهوشی این مهم را خوب می داند که برای پیشرفت در کار باید نخست اصول و فروع را از صاحبان تجربه آموخته و به کار ببندد تا در حوزه فعالیت خود موثر واقع شود.
کشورهای جهان با حکومت های مختلف و دیدگاه های متفاوت،همواره جشنواره ها و جوایزی را برگزار می کنند.نخستین کار آنها پس از رتق و فتق امور اداری و فنی، دعوت از پیشکسوتان است،هم برای مشورت و هم حضورشان در جشنواره،زیرا می دانند حضورشان گرمی بخش خواهد بود و بر دوام و قوام جشنواره می افزایند.
در ایران نیز چنین اتفاقاتی می افتد،اما بسیار نادر است،برای همین اکثر این جشنواره ها در بین مردم عام و خاص جا باز نکرده و نمی کند.اگر برخی از سردمداران جشنواره ها درک می کردند که حضور سنگین و رنگین پیشکسوتان چقدر به نفع شان است،رویه ای بهتر را در پیش می گرفتند.
جشنواره های فجر در دوره های گذشته،به خصوص فیلم فجر دارای روابط عمومی و ستادهای خبری منسجم نبودند،بحث صدور کارت جشنواره نیز مانند امروز متداول نبود،اما در سال های اخیر به دلیل تشکیل ستادهای خبری و از این دست تشکیلات،قضیه متفاوت شده و برای حضور خبرنگاران و هنرمندان شرایطی در نظر گرفته شده.
برخی از مدیران روابط عمومی جشنواره که خودشان در حوزه رسانه فعال بودند،به خاطر درک شرایط و شناخت افراد مهم این حوزه،بهتر از بقیه عمل کردند.مدیران روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و تئاتر فجر در اکثر دوره ها حرمت پیشکسوتان را پاس داشته و برای حضورشان در جشنواره شرایطی را به جز دریافت مشخصات معین نکرده اند.برخی از روابط عمومی ها نیز که مسلط به کار بودند و هستند،به علت شناخت دقیق پیشکسوتان رسانه،به صورت روتین خودشان کارت جشنواره را صادر می کنند.

مسعود نجفی
مسعود نجفی

مسعود نجفی که چندی است مدیریت روابط عمومی جشنواره فیلم فجر را به عهده دارد،سعی کرده همواره احترام به پیشکسوت را حفظ کند که تا کنون موفق بوده.کمتر پیشکسوت فعالی را می توان سراغ داشت که در باره کارت های جشنواره از وی گله مند باشد.
نجفی به علت حضور نزدیک به دو دهه در عرصه رسانه با اهالی آن و پیشکسوتانش آشناست، بنابراین می تواند سره را از ناسره تشخیص دهد که در اکثر اوقات موفق بوده است.به او و تیمش برای تلاش های همیشگی شان خسته نباشید می گوییم.
جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته و جشنواره فیلم کودک و نوجوان که امسال برگزار شد،متاسفانه به خاطر اینکه مدیرهای روابط عمومی شان کاربلد نبوده و یا فقط به افرادی که به آنان نزدیک بودند سرویس می دادند،حرمت پیشکسوتان عرصه هنر و رسانه را پاس نداشته و در مواردی بی احترامی و بی ادبی پیشه کردند که ضربه آن را خوردند!
امیدواریم برای این دو جشنواره و جشنواره های ریز و درشت دیگر نیزکسانی را به عنوان مدیر روابط عمومی انتخاب کنند که حداقل، ادب این را داشته باشند که بدانند با پیشکسوت و دیگر خبرنگاران باید چگونه رفتار کنند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

93 − = 86