اجرای ۵۰ اثر گرافیتی در خیابان ولیعصر تهران

اجرای ۵۰ اثر گرافیتی در خیابان ولیعصر تهران|سرزمین هنر|هنرهای تجسمی

 مجید خسرو انجم از برگزاری جشنواره گرافیتی در سطح تهران خبر داد و گفت: ۵۰ اثر انتخابی این رویداد، بر روی کف پیاده‌رو شهر، واقع در حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ضلع شمالی میدان انقلاب اجرا ‌شدند.

خسرو انجم، درباره برگزاری جشنواره گرافیتی تهران در آستانه نوروز باستانی عنوان کرد: جشنواره گرافیتی تهران، رویدادی است که از مدت‌ها پیش فراخوان آن منتشر شد، و با استقبال خوبی نیز از سوی شرکت‌کنندگان رو به رو شدیم.

او افزود: در این رویداد بالغ بر ۳۰۰ هنرمند اعلام آمادگی کردند که بسیار مایه خرسندی است، اما به دلیل شرایط بیماری کرونا و اوج مجدد امیکرون، ما ناگزیر شدیم که ورکشاپ آموزشی را به صورت فشرده و طی یک روز، اما در چند نوبت برگزار کنیم تا پس از برگزاری آزمون، بتوانیم تعدادی از افراد را برای اجرای آثار انتخاب کنیم.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

دبیر جشنواره گرافیتی تهران تصریح کرد: پس از برگزاری ورک شاپ ها نهایتاً ۶۰ نفر برای بقیه کلاس‌های آموزشی انتخاب شدند، اما باز هم به دلیل پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌ها، چند جلسه به صورت حضوری و مابقی به شکل آنلاین برای آموزش افراد برگزار شد. در این مسیر تمرین‌های مختلفی برای ایده پردازی و اجرای آثار مورد توجه قرار گرفت.

خسرو انجم درباره بخش اجرایی آثار انتخابی بیان کرد: آثار انتخابی این رویداد، روی کف پیاده‌رو شهر واقع در حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ضلع شمالی میدان انقلاب اجرا شد. این بخش از شهر به دلیل تردد بالای افراد و کم بودن حجم رفت و آمد در روزهای تعطیل برای اجرا انتخاب شده است.

 وی ادامه داد: آثار این رویداد موضوع محوری خاصی ندارد البته با توجه به ایام نوروز، برخی از آثار فضای بهاری خواهند داشت، اما سایر کارها دارای ایده‌های فانتزی و جالبی هستند که امکان اجرا روی کف خیابان را داشتند.

خسرو انجم درباره دلایل کاهش فضای اجرای آثار، گفت: در بدو امر قرار بر این بود که در ۱۰۰ نقطه شهر، تیم‌های مختلف کار اجرا کنند تا بتوانیم پیاده‌روها و محله‌های مختلف را توسط هنرمندان، پوشش دهیم ،اما با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و امیکرون، ناچار به کم کردن فضای کار شدیم. در واقع به دلیل شرایط کرونا، کلاس‌های فشرده و زمان اندک، امکان گسترش کار در نقاط مختلف شهر فراهم نشد. بر همین مبنا نیز ۵۰ نفر از برگزیدگان نهایی آثار را در منطقه انتخابی و در کنار یکدیگر اجرا کردند.

 وی افزود: به نظر من سطح آثار در این رویداد خوب و قابل توجه است و می‌تواند نقش مهمی در فضای شهر و زیباسازی آن برعهده داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 4